Avatar billede bingo789 Nybegynder
23. september 2005 - 20:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler rettigheder på FC4 når jeg remote connecter

Hej.

Jeg SSH connecter til en Fedora Core 4 server. Problemet er, at der er visse ting jeg ikke kan gøre, selvom jeg er logget ind om root. Dette er bl.a. adduser og init 6.

Problemet er der ikke hvis jeg sidder fysisk ved maskinen

Hvis der er nogen der kender en løsning på dette problem, hører jeg meget gerne fra jer.
Avatar billede lap Nybegynder
24. september 2005 - 01:46 #1
Du mangler ikke rettighederne - du mangler sikkert bare path til /sbin - udvid path med:

PATH=$PATH:/sbin; export PATH
Avatar billede bingo789 Nybegynder
25. september 2005 - 11:05 #2
Mange tak for hjælpen. Du har ret, det er mit path der er problemet.
Avatar billede bingo789 Nybegynder
25. september 2005 - 11:44 #3
.
Avatar billede lap Nybegynder
25. september 2005 - 21:00 #4
Men så lægger jeg da et svar.