Avatar billede freya2000 Nybegynder
23. september 2005 - 17:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

"Portalfront" til phpBB - hvordan?

Er der nogle af jer kloge hoveder, der kan hjælpe mig.
Hvordan får man udvidet phpBB forums, så det minder om en portal?
eks. www.discusklubben.dk
Og hvor kan jeg hente det jeg skal bruge?
På forhånd mange tak ;-)
Avatar billede duckie2 Nybegynder
23. september 2005 - 23:16 #1
Lytter med...med store øre  :-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. september 2005 - 13:27 #2
Det hedder phpBB plus, en hurtig google søgning og du vil finde det
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. september 2005 - 13:29 #3
http://www.phpbb2.de/ her kan det downloades
Avatar billede kasper_rasmussen Nybegynder
24. september 2005 - 13:37 #4
Du kan finde den danske support side her: http://www.phpbb2.dk/
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2005 - 13:43 #5
en anden mulighed var en fullblown portal a la PHPNuke eller PostNuke, der så
vidt jeg ved enten kommer med PHPBB eller kan integreres med det
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
02. oktober 2005 - 15:19 #6
ja, man kan omformatere siderne automatisk begge veje, en smart funktion der findes i de forskellige familie forums scripts.
Avatar billede duckie2 Nybegynder
04. oktober 2005 - 20:35 #7
Er der nogen der kan hjælpe mig med opsætning af sådan et forum? Vil gerne give lidt knaster hvis du er eksperten!
Avatar billede triple-x Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:36 #8
Duckie - det er meget nemt, synes du skulle spare de penge da det sådan set kun er at følge en super kort beskrivelse og indtaste nogle oplysninger udleveret dengang du købte dit webhotel.

Dog skal der lidt mere arbejde i hvis du vil skifte design etc.
Avatar billede freya2000 Nybegynder
05. oktober 2005 - 18:06 #9
Du skal installerer phpbb+ (den har indbygget de fleste af de funktioner man ønsker i en portal med forum i centrum)derefter laver du om på en fil på dit webhotel (se www.phpbb2.dk) der pointer til portalfronten som hedder portal.php
Det er kun få webhotel udbydere der er "født" med phpbb og de fleste har en ældrere version (og her er stor forskel på funktionalitet.)
Er der mere må du sige til...
God vind ;-)