Avatar billede groundzero Nybegynder
23. september 2005 - 14:15 Der er 4 kommentarer

Downloader en .bin fil til update

Jeg er ejer af routeren fra OvisLink som hedder IP-3047. Mit problem er, at mit net går ned nogle gange om dagen, men et reset af routeren får det til at virke igen. Så tænker jeg, at hvis jeg hun henter en update til min router, så kan det måske fikse problemet. Men routerens update funktion vil bare ikke bruge den fil, som kan hentes på denne side: http://www.ovislink.com/newovislink/drivers.asp

Det er en .bin fil, og det forstår jeg så egentlig heller ikke det er. Nogen der ved hvad jeg skal gøre? Har prøvet med D-Tool. Læste et sted den måske kunne åbne filen, men det lykkedes heller ikke.
Avatar billede christoffero Nybegynder
23. september 2005 - 14:18 #1
Prøv at logge ind på routerens web konfiguration der kan man oftest linke til firmware opdaterings filen (.bin) og opdatere den vej
Avatar billede groundzero Nybegynder
23. september 2005 - 14:21 #2
Det er netop det jeg har prøvet. Så skriver den bare: Bad firmware file format!
Avatar billede mcforest Nybegynder
23. september 2005 - 15:43 #3
Du skal finde et brænder program, som understøtter bin/cue format (Alchohol 120 mener jeg gør jobbet) og brænde ned. Bin/Cue formatet er engentlig til backup af cd'er, men er blevet mere og mere spredt da det er nemt at brænde hvis du har det rigtige software. Som sagt, brænd det ned, og sæt cd'en i !
Avatar billede groundzero Nybegynder
23. september 2005 - 15:48 #4
Og da man så ikke har en brænder, så synes jeg godt nok det er en meget besværlig måde, man har valgt at give folk adgang til router update. Men hvis ingen andre har bedre forslag, så må det jo være noget jeg skal prøve at arbejde på.