Avatar billede hjalten5 Nybegynder
22. september 2005 - 21:17 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Rediger i makro

Jeg har fået et excelark med nogle makroer, men jeg har aldrig forstået konceptet, og jeg ville gerne vide hvordan man redigerer i dem? Arket fungerer som en skabelon for nogle aktieporteføljematricer, men i arket er der kun 4 i makroen og jeg ville gerne kunne udvide op til 7. Hvor gør jeg dette?

Angives makroer med en lille orange trekant?

Evt. nogen med en god guide til makroer i excel (evt. også gerne matricer i excel)?
Avatar billede mugs Novice
22. september 2005 - 21:22 #1
For at redigere en makro:

Funkrioner > Makroer > Vælg makro > Rediger
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
22. september 2005 - 21:27 #2
Tak, men der kommer ingen navne på listen. Jeg fandt ud af det via excels indbyggede hjælp-funktion
Avatar billede mugs Novice
22. september 2005 - 21:30 #3
OK - Hvis dit problem er løst, er du venlig at afslutte spørgsmålrt. Læg et svar selv og accepter det, så får du dine point igen og fjerner dermed spørgsmålet fra listen over ubesvarede spørgsmål.
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
22. september 2005 - 21:31 #4
Function VarCovar(rng As Range) As Variant
Dim i As Integer
Dim j As Integer
Dim numCols As Integer
numCols = rng.Columns.Count
Dim matrix() As Double
ReDim matrix(numCols - 1, numCols - 1)

For i = 1 To numCols
  For j = 1 To numCols
    matrix(i - 1, j - 1) = _
    Application.WorksheetFunction.Covar(rng.Columns(i), rng.Columns(j))
  Next j
Next i

VarCovar = matrix
End Function
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
22. september 2005 - 21:34 #5
undskyld, jeg fik ikke udtrykt det klart. Jeg tror jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad makroer egentlig bruges til. Sorry. Jeg har fundet, at den ovennævnte er den eneste Makro der findes.

Jeg kan bare ikke forstå, at når jeg definerer mine data, der skal ligge som "Range" og så skriver VarCovar(data) i et felt at der så kun kommer værdien for det ene aktiv i denne ene celle og ikke en matrix, som jeg gerne så. Ved nogen hvorfor?
Avatar billede hjalten5 Nybegynder
22. september 2005 - 21:48 #6
Jeg fik den, jeg vidste bare ikke at man skulle bruge ctrl+skift+knækpil for at def matrixops
Avatar billede mugs Novice
22. september 2005 - 21:50 #7
Jamen - tak for point :o)