Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
22. september 2005 - 15:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tjek af hijackthis logside

Hej gider i at hjælpe mig med at denne logside igennem,  tror muligvis jeg har noget snavs liggende men er ikke sikker. I går gik pc´en ligepludselig bare ned.

På forhånd tak, Morten

Logfile of HijackThis v1.98.0
Scan saved at 15:48:26, on 22-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 7.0\Monitor.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\spil\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\moma\Dokumenter\Modtagne filer\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jmf-support.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead Memory Card Detector] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 7.0\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE VIMICRO USB PC Camera 301x
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\spil\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{48FB326D-B929-450F-A2BD-685480D37310}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{48FB326D-B929-450F-A2BD-685480D37310}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2005 - 15:54 #1
Ser ud til at være ren.. er det kun sket 1 gang?

/theSurfer
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
22. september 2005 - 15:58 #2
Ja det er kun sket i går. En jeg ikke kender, skrev hej over messenger. Jeg kendte ham ikke, og sagde jeg vil blokere ham. Og han skrev bare og...???, og så 2 sek efter dette, genstartede coputeren så. Så jeg tænkte han muligvis havde lagt noget ad eller spy-ware ind. Så jeg ville jo gerne lige have log set igennem af en som vidste om den var ren. Har selvfølgelig kørt avast, men den fandt ikke noget. Jeg har nu blokeret ham, og håber der ikke er mere lort fra ham af. Og håber pc´en kører uden problemer nu. :-)
Morten
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2005 - 16:02 #3
Den nyeste version af HijackThis er version 1.99.1. Hent den nye, og lav et nyt scan.

Du kan bare følge instruktionerne på http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

/theSurfer
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
22. september 2005 - 16:05 #4
Så har jeg gjort det. Her er den nye logside:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:04:42, on 22-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 7.0\Monitor.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\spil\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\moma\Dokumenter\Modtagne filer\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jmf-support.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead Memory Card Detector] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 7.0\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE VIMICRO USB PC Camera 301x
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\spil\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 64.127.104.144 (HKLM)
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in Trusted Zone, should be Internet Zone (HKLM)
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{48FB326D-B929-450F-A2BD-685480D37310}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{48FB326D-B929-450F-A2BD-685480D37310}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2005 - 16:09 #5
Loggen er IKKE ren.. vent lidt..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2005 - 16:19 #6
- Start HijackThis (v1.99.1)
- klik på "None of the above, just start the program".
- Klik scan
- Sæt flueben i følgende:

O15 - Trusted Zone: *.blazefind.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.clickspring.net (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.flingstone.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.mt-download.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.my-internet.info (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchbarcash.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.searchmiracle.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.slotch.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.xxxtoolbar.com (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 64.127.104.144 (HKLM)
O15 - ProtocolDefaults: 'http' protocol is in Trusted Zone, should be Internet Zone (HKLM)

- Du kan også markere:
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

- Klik på "Fix checked"

- Genstart og smid en ny log herind.

/theSurfer
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
22. september 2005 - 16:22 #7
Så er den her igen.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:22:35, on 22-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 7.0\Monitor.exe
C:\WINDOWS\VM_STI.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\spil\valve\steam\steam.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\moma\Dokumenter\Modtagne filer\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jmf-support.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Ulead Memory Card Detector] C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Explorer 7.0\Monitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BigDogPath] C:\WINDOWS\VM_STI.EXE VIMICRO USB PC Camera 301x
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\spil\valve\steam\steam.exe" -silent
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{48FB326D-B929-450F-A2BD-685480D37310}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{48FB326D-B929-450F-A2BD-685480D37310}: NameServer = 62.61.130.1,62.61.131.1
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2005 - 16:31 #8
Så er den ren.

Du skal lige deaktivere Systemgendannelse, genstarte, og derefter genaktivere Systemgendannelse:

Højreklik på "Denne Computer" på skrivebordet, vælg egenskaber og fanebladet "Systemgendannelse" og sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse". Klik ok og genstart.

Når du skal aktivere systemgendannelse igen går du samme vej og fjerner fluebenet i "Deaktiver systemgendannelse".

Kilde: http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

/theSurfer
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
22. september 2005 - 16:38 #9
Tak for hjælpen, pc´en er genstartet igen, og gendannelsen er genaktiveret.

:-)

Du får point. Tak, Morten
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2005 - 16:39 #10
Husk at opdatere via http://windowsupdate.microsoft.com
Scan regelmessigt med Ad-Aware eller SpyBot.

Læs også: http://www.eksperten.dk/artikler/144

/theSurfer
Avatar billede mortenjakobsen Nybegynder
22. september 2005 - 16:40 #11
Ja det skal jeg nok, skal jeg også køre spyguard i ny og næ???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2005 - 16:43 #12
Brug: SpywareGuard, SpywareBlaster, Spybot, IE-Spyad.
De skal alle starte op med Windows.

- SpywareBlaster starter op, laver et scan, og lukker igen.

- SpywareGuard kører i baggrunden (se systray.. nede ved uret).

- Spybot scanner computeren efter spyware osv

- IE-Spyad tilføjer en masse adresser til en blokeringsliste

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. september 2005 - 16:45 #13
Det kan godt være, at jeg har ramt lidt ved siden af, ang beskrivelsen.. Jeg mener at SpywareBlaster lukkes igen..

-- Husk at opdatere alle programmerne! (SpywareBlaster skal opdateres manuelt.. "automatisk" koster penge)

- Takker for points

/theSurfer