Avatar billede teh1337 Nybegynder
22. september 2005 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

oprette icongroup så der er forskellige ikoner ved 16x16 og 32x32

hej.
jeg har et lille program som jeg gerne vil have til at se pænt ud når jeg viser mine programmer i explorer både som "ikoner"-visningen og som detaljeret/list.
jeg har bemærket fra programmet ResHack, at nogle programmer indeholder en "icon group". altså 2-3 forskellige ikoner der vises når der skiftes til en visning der viser programikonet som 16x16.
så programmets 16x16 ikon vises i list/detaljeret fremvisning og et andet ikon på 32x32 vises når der skiftes til ikoner.
jeg kan umiddelbart ikke ændre dette i reshack.
mit 32x32 ikon ser herre klammo ud når det bliver mast sammen til 16x16 pixels fremvisning, så plz hjælpma' :)

måske er jeg i forkerte kategori, men jeg tror det kan ændres via vb'en. jeg er ellers åben for at bruge andre programmer itf. dette er nødvendigt.
Avatar billede teh1337 Nybegynder
22. september 2005 - 11:19 #1
lille note. programmet må IKKE være afhængig af ekterne filer så som dll'er eller ikoner fra andre steder! det skal være en del af programfilen
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. september 2005 - 11:23 #2
Så må du nok have fat i en ikon editor, og selv lave ikoner i 16x16. Du kan altid anvende 32x32 versionen som udgangspunkt i ikon editoren.
Avatar billede teh1337 Nybegynder
22. september 2005 - 11:25 #3
jeg har begge ikoner. 32pixels og 16pixels, men hvordan får jeg dem ind i en icon group så programmet anvender begge
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. september 2005 - 12:05 #4
Sorry, jeg misforstod dit spørgsmål.
Avatar billede falster Ekspert
22. september 2005 - 12:26 #5
Med @icon sushi kan du samle dine to ikoner i en såkaldt "Multipel ikon". Knyt denne direkte til din VB-form eller put den i en tilknyttet res-fil og kompilér.

http://www.towofu.net/soft/e-aicon.php
Avatar billede teh1337 Nybegynder
22. september 2005 - 12:54 #6
rimelig 1337 svar der :) lige præcis hvad jeg ledte efter du... har lige prøvet og dte var jo slet ikke svært. tak skal du ha søde