Avatar billede staqo Nybegynder
22. september 2005 - 10:25 Der er 5 kommentarer

Min PC vil ikke tænde

Jeg en PC som ikke vil tænde. Den har virket.
Der lyd i diode på motherboardet, så den får strøm, men får den nok strøm. Strømforsyningen har maxload på 360 W.
Jeg har prøvet det og det andet, men den vil stadig ikke tænde.
Er der nogen der måske har en forklaring ?
mvh.
Hans-Henrik
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. september 2005 - 10:59 #1
<citat>Jeg har prøvet det og det andet</citat>

Hvad har du prøvet??

Har du overvejet om det måske er kontakten i fronten af kabinettet (hvor du tænder) der fejler!
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. september 2005 - 11:02 #2
Og når du skriver , at den ikke vil tænde, betyder det, at der slet ikke er liv i den. Ingen blæsere eller harddiske der spinder op ? ? ? ?
Avatar billede staqo Nybegynder
22. september 2005 - 11:48 #3
Ja, jeg har prøvet at tjekke kontakten i kabinettet og tjekket tilslutningen på motherboardet PWR. Nej der er ingen liv i blæsere og harddiske !!
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. september 2005 - 12:15 #4
Efterfølgende forudsætter, at du ikke har skiftet noget som helst af din hardware.

3 ting kan forhindre din PC i at starte.

1. Selve kontakten som allerede nævnt.

2. Strømforsyningen (PSU). Uanset den lille diode på bundkortet. Den er blot til for at minde dig om, at fjerne 220 V fra maskinen inden du roder inde i maskinen.

3. Bundkortet. Bundkortet indgår i "kredsløbet" der tænder din maskine. Selve kontakten går ned på bundkortet, og når du trykker på kontakten, så fortæller du bundkortet, at du vil have maskinen tændt. Den besked sender bundkortet videre til PSU'en, som så begynder at levere energi på de forskellige busser. Den checker om spændingen er tilfredsstillende, og når den er det, sender den et "Power Good" signal til bundkortet, som så "åbner" for strømmen fra PSU'en, og den begynder at starte op.

Jeg starter normalt med at checke kontakten, og dens forbindelse til bundkortet. Det har du gjort, som også james skrev.

Dernæst ville jeg teste med en anden PSU, evt. lånt fra en anden maskine.

Hvis ikke en anden PSU får den op at køre, så siger udelukkelses metoden, at det må være dit bundkort.
Avatar billede staqo Nybegynder
22. september 2005 - 12:53 #5
Tak for dine svar, jeg prøver med en anden PSU