Avatar billede perstig Nybegynder
22. september 2005 - 09:04 Der er 2 kommentarer

Patch MS04-014 - KB837001

Er der nogle der hvor man kan se om KB837001(MS04-014) i blevet på instaleret.
Den er installeret på vores gamle NT4(+server)(kan af dokumentations hensyn i medicinbrancen ikke umiddelbart udskiftes)
Patchen er installeret for længe siden, og den blev det også konstateret at patchen ikke blev tilgængelig/synlig i "Add/remove Program"
Nu har vi et autiteringsissue hvor man gerne vil have dokumentation for at patchen virkelig er installeret.

Er der andre steder en "Add/remove Program" en patch vil være synlig.

Har været systemloggen igennem. Har brugt NetOp's inventory. Har brugt UpdateExpert.
Men ligemeget hvad, så er den patch ikke synlig.
Alle involdveret personer, er sikker på at patchen er installeret på de aktuelle NT4 maskiner, vi har også testplaner som beviser at de er installeret.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2005 - 16:05 #1
Før Windows Update brugte jeg "HFNetChk" til at liste de Hotfix der manglede. Den er nu integreret i "Microsoft Baseline Security Analyzer".
Hvis den ikke lister den path du ønsker at kontrolere, så må den være instaleret.

Frequently asked questions about the Microsoft Network Security Hotfix Checker (HFNetChk) functionality that is integrated into the Microsoft Baseline Security Analyzer (MBSA):
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;305385

Microsoft Baseline Security Analyzer:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=4b4aba06-b5f9-4dad-be9d-7b51ec2e5ac9&DisplayLang=en

:-)
Avatar billede perstig Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:37 #2
Man kan se det i regedit: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Updates\Windows 2000\SP5