Avatar billede michaeltajo Nybegynder
22. september 2005 - 01:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

error creating file/access denied error

I et forsøg på at installere MachFive får jeg følgende fejlmeddelelse:
"error creating file" efterfulgt af "access denied error". Fejlkoden er 1008:5,-5000.
En Google-søgning (Apple havde ikke meget at byde på) gav ca 250 hits, så nogle må sidde inde med løsning. Jeg har forsøgt at reparere disk-adgangs-rettighederne, men uden held. Apple mener selv, at problemet kan løses fra terminalen med sudo-adgang; men jeg er ikke nogen Unix-haj (endnu).
Avatar billede egonspock Seniormester
26. september 2005 - 20:13 #1
Du er nok nødt til at vide hvor det er at den ikke kan oprette filen, som den har problemer med. Prøv at se i Konsol-programmet for at finde installationsjobbets fejl igen. (prøv evt. igen, bare for at få fejlen frem)
Avatar billede michaeltajo Nybegynder
14. november 2005 - 18:00 #2
Lukker...