Avatar billede krukken Juniormester
21. september 2005 - 22:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Apache virtual host i mysql

Hej,

Jeg har installeret apache, perl og mysql etc. Og jeg er ved at forsøge at ligge virtual hosts i mysql-databasen.

I mit httpd.conf har jeg indsat følgende kode:
<Perl>
use DBI;

# Declare and initialize variables
$host = 'localhost';
$db = 'database';
$db_user = 'root';
$db_password = 'password';

# Connect to the requested server
$dbh = DBI->connect("dbi:mysql:$db:$host", "$db_user", "$db_password");
$sth = $dbh->prepare("SELECT domain, docroot, contact FROM vhosts ORDER BY virtual_hosts ASC");
$sth->execute();

while (($domain, $docroot, $contact) = $sth->fetchrow_array()) {
system("/bin/mkdir -p $docroot");
system("/bin/mkdir -p $docroot/logs/");
push @{$VirtualHost{'*'}}, {
ServerName => "$domain",
ServerAlias => "www.$domain $domain",
ServerAdmin => "$contact",
DocumentRoot => "$docroot",
ErrorLog => "$docroot/error.log",
CustomLog => ["$docroot/access.log", "combined"],
};
}
</Perl>

Jeg har følgende fejl når jeg forsøger at genstart apache:
Syntax error on line 1100 of /usr/local/etc/apache2/httpd.conf:
Unknown type 'DBI::st' for directive sth at /usr/local/lib/perl5/site_perl/5.8.7/mach/Apache2/PerlSections.pm line 187.\n

Det er use: DBI som er linie 1100!!!. Jeg kan sagents bruge use DBI i andre almindelig pl-script - og dermed forbinde til mysql.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2005 - 11:34 #1
Mangler du ikke noget use Apache::PerlSections () ??

se evt. http://perl.apache.org/docs/1.0/api/Apache/PerlSections.html hvis ikke du allerede har gjort det.
Avatar billede krukken Juniormester
08. november 2005 - 12:49 #2
kryptos > Jeg har ikke haft tid til at prøve det endnu - men det er ser meget lovende du. LIgger du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2005 - 14:37 #3
svar ;)