Avatar billede net-base.dk Nybegynder
21. september 2005 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Iptables på FreeBSD

Ja kan man køre iptables på en FreeBSD?

Og findes der nogle danske Guide til hvordan sådan en maskine sættes op?
Avatar billede strych9 Praktikant
21. september 2005 - 23:26 #1
Lige en hurtig kommentar:
Jeg er ikke bsd ekspert, men jeg kan sige ret sikkert at iptables ikke findes på bsd.
iptables er userland delen af den firewall i Linux kernen som hedder Netfilter. I BSD er der ikke Netfilter.

Der er en kernel firewall i BSD, men jeg kan for pokker ikke huske hvad den hedder.

ipfw eller noget i den stil?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. september 2005 - 01:00 #2
okay takker... den har jeg hørt om... Smid svar...
Avatar billede strych9 Praktikant
22. september 2005 - 01:35 #3
Det er mig der takker
Som sagt er jeg ikke så sej til bsd, så jeg ved ikke hvad noget god info om scripting af den firewall er, men med http://www.google.com/bsd er det vel aldrig helt galt.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
22. september 2005 - 21:26 #4
Jeg kigger om jeg kan finde ud af noget... takker