Avatar billede growl Nybegynder
21. september 2005 - 18:37 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Harddisk Problemer

eg fik ny harddisk i fødselsdagsgave, og idag fik jeg den så i computeren..

Den harddisk jeg allerede havde i var en
Seagate Model: ST360012A, 60 GB

Og den nye er en
Maxtor Diamondmax 7200rpm og 250 GB

Jeg ville gerne have 250 GB HDD som "master" og den anden som "slave" ^^

Men da jeg så har formateret og installeret Windows XP Home Edition, så smutter jeg ind under "Denne Computer" og kigger.. Så er der kun et C: Drev som endda er på 130 GB, og ingen andre harddiske.. Hvor er den på 60 GB, og hvorfor står min 250 GB hdd som en 130 GB hdd.

Det kan godt være dette er basal viden, men jeg har stadig brug for hjælp..

Og undskyld indlægget blev lidt langt, men jeg har lært at man skal putte så meget information i som man lige ved.
Hvis der mangler noget så bare spørg.
Avatar billede haverslev Novice
21. september 2005 - 18:43 #1
Du skal installer minimum SP1 for at kunne håndtere diske over 130Gb
Avatar billede growl Nybegynder
21. september 2005 - 18:44 #2
Okay.. Det vil da prøve ^^
Avatar billede growl Nybegynder
21. september 2005 - 18:44 #3
Men burde det ikke blive installeret automatisk, eller skal man først køre "Automatisk Opdatering" ?
Avatar billede haverslev Novice
21. september 2005 - 18:45 #4
H-klik på denne computer, klik på Administrer
I venstre side klikker du på diskhåndtering og derefter skulle du gene se dine diske i højre side - h-klik på den du vil formatere osv.
Avatar billede haverslev Novice
21. september 2005 - 18:46 #5
Hvis det KUN er en XP Home cd - uden SP1 eller SP2, så skal den opdateres med minimum SP1 - men tag SP2 med det samme.
Avatar billede growl Nybegynder
21. september 2005 - 18:49 #7
Jeg vil prøve det.. Men jeg skal først have mad :D Tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 22:01 #9
hvis du en anden gang vil have den sakl kunne se diske på over 130Gb ved installation, kan du lave en slipstreamet cd med SP" (det er en cd med sp2 integreret, og man undgår derved også evt problemer med snavs som kan få SP2 til at skabe problemr), kan gøres nemt med programmet nlite.
Avatar billede growl Nybegynder
22. september 2005 - 00:19 #10
Screem Brille:

Hvornår skal man så putte cd'en i?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 00:23 #11
growl du laver en ny cd udfra nlite, hvor du har integreret SP2 og evt hotfixes, drivers og hvad du ellers måtte have lyst til, brænder denne og du har nu en spilstreamed windows XP med SP2 (du kan også gøre sådan at du ikke behøver taste registreringskode ind).

ud over dette, er altid som det plejer at være, mht installation osv.
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2005 - 09:28 #12
Smider lige denne, det er den screem brille henviser til - der er guides
http://unattended.msfn.org/
Avatar billede growl Nybegynder
22. september 2005 - 19:06 #13
Nu begynder det at ligne noget.. Service Pack 2 gjorde at der stod 233 GB under Diskhåndtering.. Men jeg kunne stadig ikke se den under "Denne Computer"... Så prøvede jeg at lave en partition på den, og vupti... Så er der et F Drev under Denne Computer ^^

Mange tak for hjælpen
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2005 - 19:26 #14
Smider lige et svar, og selv tak ;)
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2005 - 19:41 #15
Tak for point ;)
screem_brille > points ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 22:28 #16
haverslev nej tak, det var jo åbenbart ikke noget spørger kunne bruge...