Avatar billede anders321 Nybegynder
21. september 2005 - 17:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Oprette hjemmeside

Hej..

Jeg kunne godt tænke mig, at have en hjemmeside.. Jeg har set en del tilbuds, men tænkte på, om man ikke kunne lave en selv uden at skulle købe den.. Jeg har en computer der kan få lov til, at køre hele dagen, så er det muligt, at jeg selv kan lave en hjemmeside på den og så bare bruge den som server i stedet for at skulle købe en...? Hvis ja, hvordan får jeg den så ud på nettet?

På forhånd tak

-Anders
Avatar billede kalp Novice
21. september 2005 - 17:22 #1
Det kan du godt.

Vi hvis har windows XP pro er der mulighed for at opsætte en server på maskinen.. eller selvfølgelig windows2000/2003 advanced server... dyr løsning:)

Har du windowsXP home skal du bruge noget ekstra software.. Du kan downloade noget her
http://www.freewarehome.com/Internet/Web_Servers/HTTP_t.html

men det ikke verdens bedste løsninger.. men du lyder som en nybegynder så tror det er fint til dig her i starten.
Avatar billede kalp Novice
21. september 2005 - 17:25 #2
man finder desuden frem til din hjemmeside udfra computerens IP nummer...

Du kan ellers købe et domæne som du sætter til at pege på din IP adresse hvis du vil have at man skal kunne taste noget andet ind i sin browser frem for en IP adresse.

Søger du en gratis løsning kan du få et gratis "domæne" her http://www.shorturl.com/

Har du ikke fastIP (hvilket jeg vil anbafale) så skal du nok også bruge http://www.gratisdns.dk/
Avatar billede anders321 Nybegynder
21. september 2005 - 17:28 #3
Helt perfekt..
Det var lige præcis det svar jeg ledte efter... tak!
Hvis du lige lægger et svar får du points.. :D
Avatar billede anders321 Nybegynder
21. september 2005 - 17:30 #4
Jeg har fast ip.. hvordan kan jeg gøre, så jeg ikke har fast, eller skal jeg bare lægge en firewall på compen?

-Den befinder sig i et netværk.. den comp. jeg vil lave hjemmeside på sker der ikke så meget med hvis den bliver hacket.. så formatere jeg den bare.. hvis jeg gør så den ikke kan finde de andre computere i netværket, så kan hackeren vel ikke komme videre?
Avatar billede kalp Novice
21. september 2005 - 17:34 #5
Du et svar:)

Hvorfor vil du ikke have fast IP ? den gang jeg hostede min egen hjemmeside købte jeg fast IP for at gøre tingene lettere for mig selv:) Det betyder jo at din hjemmeside har en fast adresse..

men ellers ringer du din til udbyder og siger du vil have en statisk ip
Avatar billede anders321 Nybegynder
21. september 2005 - 17:36 #6
okay.. du skrev bare du ville anbefale at have en ikke fast ip...
Avatar billede kalp Novice
21. september 2005 - 17:38 #7
Ahh sorry.. kan forstås på 2 måder:) Jeg vil anbefale fast IP:)
Avatar billede anders321 Nybegynder
21. september 2005 - 17:42 #8
okay... så beholder jeg bare min normale ip.. og hvis jeg gør sp computeren ikke har adgang til de andre, men bare er tilsluttet samme hub kan der vel ikke ske så meget?
Avatar billede kalp Novice
21. september 2005 - 17:59 #9
Jeg er ikke så meget inde i netværk, men hvis den ikke kan sende data ud til de andre pc'ere så burde det vel være en form for sikkerhed... men du kan godt have en firewall tændt
Avatar billede anders321 Nybegynder
21. september 2005 - 19:13 #10
Okay.. Tak for svarene:D
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 01:54 #11
Hej igen:) du fik aldrig afsluttet spørgsmålet :)