Avatar billede nisseper Nybegynder
21. september 2005 - 13:42 Der er 10 kommentarer

Wallpaper disablet fra Display Panel

Er lige kommet på XP på min arbejdsplads.
Jeg får ikke lov til at ændre wallpaper, hvilket jo er et megastort problem! :)
Selve Browse-knappen under Desktop i Display Properties er gråmarkeret.
Jeg er lokaladmin på maskinerne, men alligevel for jeg ikke lov.
Det bliver jo sandsynligvis styret via en server under logon på pc'en, men det burde da være muligt at "overrule" efter logon?
Jeg har været i regedit og ændret stien til wallpaper og under opstart af pc'en ser det fint ud, men lige før den er færdig med at loade alt, forsvinder mit lækre wallpaper.
Har forsøgt et rode med MMC->Local Computer Policy, med at disable og enable forskellige ting, men altså uden held.
Har vi en ekspert, der kan kringle denne her?
Avatar billede leif Seniormester
21. september 2005 - 13:47 #1
Der bliver sikkert forced nogen policys ned til dig, mener du at disse skal ændres anbefaler jeg dig at tage kontakt til jeres Domæne Administrator og snakker med ham.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 13:48 #2
ikke hvis du er koblet på et AD domæne (altså er del af er firma domæne) så er der nok en grund til det er som det er ;)
Avatar billede nisseper Nybegynder
21. september 2005 - 14:03 #3
ingen tvivl om, at der bliver tvunget nogle policies fra domainet, men mon ikke der er en måde at overrule denne policy efter logon?
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 14:09 #4
jo det er der nok, men da da politikken åbenbart er at det skal man ikke kunne, og derfro vil jeg ikek komme emd muligheder for at omgådette, men som leif skriver tal med jeres sys admin, overtrædelse af sådanne ting er brud på firmaets eventuelle IT politik og kan føre til fyring (og det er vel næppe værd pga et billede ?)
Avatar billede henriksr Nybegynder
21. september 2005 - 14:20 #5
Policies er gode, for de sikrer at man kan holde brugernes lange fingre væk fra maskinen. Om et wallpaper skal være valgfrit kan selfølgeligt diskuteres, men som de andre siger, så er der nok en grund til at man har valgt at låse det. Et problem jeg tit møder er at brugere ser deres arbejdsmaskiner som deres egne. Men i bund og grund er der ingen forskel på den og en hæftemaskine. begge er der for at udføre en funktion, hverken mere eller mindre :) held og lykke med at få dit wallpaper skiftet
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2005 - 14:59 #6
... jeg har oplevet en metode som lign. begrænsning ikke kunne låse for:

Flere billedbehandlings programmer har en funktion ála [Set As Wallpaper] ... Vupti
eller
Åbn grafikbilledet via IE - HøjreMusseTast på billedet - [Anvend som baggrund] ... Vupti
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2005 - 15:01 #7
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 15:03 #8
majsmarken der trådte du da i spinaten *G* ;)
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:36 #9
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:20 #10
brug for mere hjælp ?