Avatar billede lotte48 Nybegynder
21. september 2005 - 12:02 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

C5 - ver. 3,0 SP3 - Fritekstsøgning

Hvor tilføjer jeg et felt i LagKart til fritekstsøgning i denne version af programmet.

/lotte
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
23. september 2005 - 09:07 #1
Du skal ændre i selve formen LagKart.

Find feltet SøgeOrd og ret "Post-Change" triggeren;
Find de 2 linier der kalder SearchExt macroen - fra 5 parameter er felter der skal gennemsøges - der kan max gennemsøges i 16 felter (20 parametre)

Thats it.
Avatar billede lotte48 Nybegynder
24. september 2005 - 02:34 #2
Da jeg brugte ver.2,10 skrev jeg dette spoørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/389869
hvori der også står, at jeg skal ændre i 'Post-Change'
triggeren............
Men....  i min version findes denne trigger ikke....
Skal den findes - må jeg da få en punkt_for_punkt
vejledning til at finde den - så jeg alligevel kan finde den.

/Lotte
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
24. september 2005 - 07:42 #3
Der er i princippet 2 måder at fritekstsøge på:

Ved at benytte Søgeordsfeltet (fra v. 3.0) i oversigtsbilledet (DebKart,KreKart,LagKart):
Ved hurtigsøgning benyttes i første omgang et Index, og ved ikke hurtig søgning løbes kartoteket igennem record for record, og med StrScan leder programmet efter det du søger.

Med Alt-F5 benyttes Match i stedet for StrScan. Med match har man mulig for bl.a. at benytte wildcards.

Den første funktion bliver kaldt via "Post-Change" triggeren på feltet "&SøgeOrd" på oversigtssiden.

Den anden funktion kaldes fra USRKEY8 triggeren i Seek blokken (version 3.0) og i hovedkartoteket (version 2.10)

//Tommy