Avatar billede zuzezimzulze Novice
21. september 2005 - 04:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

NBG420 connection issues til computer,

Har lidt problemer med min forbindelse fra Computer til min CPE, en Nexcomm NBG420, noget i stil med en router, fungere næsten på samme måde.

Bruger Windows Xp pro, net adapter er Marvell Yukon 1gigabit onboard. Computer og CPE er tilsluttet en UPS. Problemet har været der i 1½ uge nu. Har prøvet med andet netkort, har købt nyt bundkort, og har fået en ny CPE, og stadig det samme problem, samt ej at forglemme, en reinstall af windows.

Problemet er at, på mystisks vis, forsvinder forbindelsen mellem computer og CPE. Men ikke på den måde den siger at netkabel mangler eller fjernet.
Den kan bare ikke kommunikere med CPE'en. Det er som om, at det at de kan snakke sammen, bare helt forsvinder og ikke muligt for dem. Men hvis jeg laver en disable og så en enable på netenheden, under Network Connections, så virker det igen. Kan gøres på 5 sekunder, men når man sidder og bruger nettet en del til spil, så er det ikke så brugbart. Har også forsøgt mig ved at pille alle unødvendige ting fra i computeren, ca 7xhdd, og 2 controller kort.
Den udbyder jeg har, ESS, er også på bar grund, de har ingen ide om hvad der er galt.
Men må hellere lige nævne at det der sker, er at med 6-20 min. mellemrum forsvinder forbindelsen mellem pc og CPE, og det er det der er det mærkelige, og det er ikke kun i visse tidsrum, det er 24/7 det sker.
Kan normalt godt selv løse sådanne problemer, men med dette er jeg på bar bund. Vil nødig til at skifte udbyder, da jeg ikke så mange andre steder kan få en 2,3/2,3mbit til billige penge.
Er løbet lidt tør for muligheder jeg kan gøre. Da der heller ikke er mulighed for at skifte til en anden producent og gøre brug af deres udstyr. :(
Avatar billede jxhello Nybegynder
21. september 2005 - 09:52 #1
Jeg har heller ikke noget svar men her er nogle "hints":
- Du har prøvet at "fast låse" hastigheden på netkortet ?
- Hvis du kører med DHCP, så prøv om du kan sætte din IP konfiguration fast op.
- Skift LAN kabel
- Har du iøvrigt andet IP udstyr på ?
Avatar billede zuzezimzulze Novice
21. september 2005 - 15:07 #2
Har allerede prøvet at fastlåse hastighed, 10/100, både full/half-duplex, men uden held.
Har også prøvet at fastlåse IP'en, og undgå at bruge DHCP, men det hjalp heller ikke noget, intet held der.
Har også prøvet med andre netkabler, har prøvet med en 4-5 forskellige, hjalp heller intet.
Har intet andet udstyr på linjen, kun CPE'en, intet IP telefoni eller noget. Der er heller ikke sluttet andre ting til CPE'en. Har prøvet at slutte en computer mere på CPE'en for at se om den også mistede forbindelsen, hvilke den pudsigt nok ikke gør, men de 2 computere skiftes til at ha mulighed. Selv om den ene mister forbindelsen, så kan den anden godt, bruger nettet uden problemer. Så virker mig lidt meget mærkeligt, at det kører på den måde. :(
Avatar billede zuzezimzulze Novice
23. september 2005 - 11:27 #3
ser ud til jeg har fundet en løsning på mit problem, bare en lidt skidt en, men ikke så meget at gøre ved det. Tror det er en windows fejl.
Har lavet et script der laver "ipconfig /renew" hvert minut, og det er det eneste der virker. Har så ingen problmer med at spille online eller noget.