Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
20. september 2005 - 14:22 Der er 7 kommentarer

Batch fil vil ikke skifte Folder hvor danske kara er anvendt

Hvordan kan jeg fra en BAT fil skifte ATTRIB på filer som befinder sig i en folderstruktur er fyldt med danske karakterer?

Her er et eksempel fra en linie i BATCH filen:

ATTRIB -R P:\Inventor10\Standardkomponenter\ManufacturedParts\Afstandsstykker\ø10\Ø15\66391117.ipt

Efter endt kørsel står der i DOS Prompten:

Cannot find the specified path

Har prøvet med UNICODE format men det hjælper ikke!
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 14:57 #1
kan du fådet til at virke manuelt ? (og har du prøvet at sætte alt efter - r i "" tegn?)
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
20. september 2005 - 15:06 #2
Ja, det har jeg prøvet. Det sjove er jo at når jeg kigger i stifinder ser jeg Ø tegnene. Når jeg ser i DOS prompt, ser jeg o som Ø selvom det er ø jeg trykker på vha. tastaturet. Hvis jeg indstiller DOS Prompt under egenskaber til, Lucida Console ser jeg også ø ved DIR i DOS boksen. Men når det fyres af på enten den ene eller den anden måde i gennem en BAT fil, kan karakteren ikke genkendes!
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. september 2005 - 15:10 #3
Opret bat filen i en editor som understøtter OEM karaktersættet. Brug evt den gamle edit.com fra prompten
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 15:18 #4
hvilket os taler vi om ?
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
20. september 2005 - 15:20 #5
Jeg har prøvet det nu. Det ændrer ikke forholdet. Der bliver stadig ikke skiftet mappe idet tegnet Ø ikke oversættes rigtig.
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:40 #6
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:39 #7
brug for mere hjælp ?