Avatar billede cluster Nybegynder
16. april 2001 - 15:34 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

åbne billeder

Hvordan kan jeg bestemme en gang for alle hvad mine billeder skal åbnes med hvis jeg dobbeltklikker på dem?

Efter at jeg har installeret Photoshop er den blevet default-grafik programmet for GIF, BMP og JPG lader det til. Men hvis jeg bare vil se et billede er det jo pisse#¤%\"# at vente på at PS starter op.

Jeg kan højreklikke og vælge at åbne med... - men jeg vil gerne have at jeg kan definere et eller andet sted at gif\'er åbnes med, jpeg\'er åbnes med ... osv.

Hvor er det?
Avatar billede jimsim Nybegynder
16. april 2001 - 15:37 #1
Når du h-klikker og vælger åbne med, kan du sætte flueben i \"brug altid dette program til at åbne filer med dette filnavn\"
Avatar billede cyfer Nybegynder
16. april 2001 - 15:39 #2
Gå ind i:
Mappeinstillinger/filtyper. Under registrerede filtyper find den fil du vil lave om f.eks jpg. Vælg jpg/rediger/rediger (igen).. I program der udføre handling vælg da dit program der skal åbne filen med gennemse:)))
Avatar billede cyfer Nybegynder
16. april 2001 - 15:41 #3
Håber du kan finde ud af det:))))

>jimsim: Han kunne jo ikke bruge åben med!?
Avatar billede jimsim Nybegynder
16. april 2001 - 15:41 #4
Ellers skal du ind gemmen stifinder->vis->mappeindstillinger->filtyper vælg den filtype du vil ændre(gif) tryk rediger... vælg open også rediger, også vælge det program du vil bruge...
Avatar billede prodic Mester
16. april 2001 - 15:43 #5
Hold shift nede mens du højreklikker på filen(erne) og vælg åbn med..
Dernæste vælger du så Iexplorer fra program-menuen, og sætter hak i \"brug altid dette program o.s.v.\"

Men de andres forslag virker også, ville bare uddybe det lidt..
Avatar billede jimsim Nybegynder
16. april 2001 - 15:43 #6
Cyfer, jeg forstod det sådan at han kunne gøre det den ene gang, men næste gang åbnede den med PS igen, også kunne det være han havde overset denne lille boks forneden, og derfor lagde jeg det også kun som en kommentar ;)
Avatar billede cyfer Nybegynder
16. april 2001 - 15:45 #7
>Jimsim, du er lidt sen på den:))
Avatar billede cyfer Nybegynder
16. april 2001 - 15:47 #8
Ok:))
Avatar billede osaka_san Nybegynder
16. april 2001 - 15:47 #9
Download ACdSee fra www.acdsee.com - installer det og du har en fornuftig view\'er. Den overskriver photoshop extensionen.

/Oscar
Avatar billede cluster Nybegynder
16. april 2001 - 17:19 #10
Cyfer din metode virker og du var hurtigst. Jeg bruger ME, det kan være derfor der ikke er noget sted at sætte et flueben når jeg højreklikker.

jimsim du har sådan set ret i at: \"jeg forstod det sådan at han kunne gøre det den ene gang, men næste gang åbnede den med PS igen\".

Det er problemet, men jeg syntes at jeg kan huske at man i 98 kunne sætte et hak i \"brug altid....\"

Nå, men det virker nu - tak skal I have gutter!
Avatar billede cyfer Nybegynder
16. april 2001 - 17:45 #11
Prøvede du det med at holde shift nede + at højre klikke på en f.eks. jpg fil????
Avatar billede cyfer Nybegynder
16. april 2001 - 17:46 #12
altså h-klikke og klikke på åben med