Avatar billede mjanum Nybegynder
03. november 1999 - 17:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Få NT til at se bort fra en disk med FAT32 partition

Scenario er flg.: Jeg har installeret Win NT m. servicepack 5 på en maskine med en Disk 1 bestående af FAT partitionering, med 2 drev, hvor det ene indeholder NT og det andet Win98. på Disk 2 har jeg en masse data, formateret til FAT32 (som jeg ikke vil have formateret). Det skal nu være sådan at jeg i win98 kan have adgang til dataene på denne disk, mens når jeg er i NT kigges der bort fra disken. Ellers opstår fejl f.eks. når min MS SQL-server skal startes i NT. Jeg har prøvet en del, den der har guldklumperne får da også en slat point......
Avatar billede killer Nybegynder
03. november 1999 - 20:16 #1
Tjaaa, kan NT med SP5 overhovedet se en FAT32 partition. Hvis den i så fald kan (jeg kan ikke teste på denne NT4 WS) vil jeg foreslå at du i DiskAdministrator lader være med at tildele den disk et drevbogstav.
Avatar billede chruker Nybegynder
04. november 1999 - 03:02 #2
Nu er jeg ikke sikker på at det er dette du mener med at se bort fra FAT32 partitionen, men inde i Disk Administrator, kan du bestemme hvilket drev bogstav de enkelte drev skal have. Her kan du simpelthen vælge ikke at få tildelt noget drev bogstav til FAT32 partitionen.

Håber det hjalp.
Avatar billede kallerelli Nybegynder
04. november 1999 - 08:03 #3
Prøv med Partition magic 4.0 eller lignende 3. parts programmer og så prøv med en Hide (skjult) partition.
Avatar billede junker Nybegynder
04. november 1999 - 10:20 #4
Hvis NT skal kunne arbejde med en fat32 partition, så skal du have fat i et tredieparts produkt. F.eks. FAT32 fra www.sysinternals.com
Avatar billede killer Nybegynder
04. november 1999 - 10:39 #5
chruker >> Jeg er glad for at du kunne omformulere mit svar.
Avatar billede killer Nybegynder
04. november 1999 - 10:39 #6
mjanum >> Accepter svar :o)
Avatar billede mjanum Nybegynder
04. november 1999 - 15:26 #7
Jeg skal lige afprøve forslaget i diskadministrator, pointene skal nok rulle når jeg har set lyset....
Avatar billede killer Nybegynder
04. november 1999 - 15:27 #8
Skøn ting ;-)
Avatar billede chruker Nybegynder
05. november 1999 - 00:32 #9
Killer >> Ups :-)  Jeg så bare du snakkede om NT og Service Pack 5. Det med DiskAdministrator så jeg ikke. Sorry.
Avatar billede killer Nybegynder
05. november 1999 - 08:07 #10
chruker >> Jeg lavede bare lidt sjov med dig hehehe, no hard feelings :o)