Avatar billede noden Nybegynder
18. september 2005 - 16:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brugt / ledig diskplads - Linux

Der må jo findes nogle system kald som kan fortælle mig hvor meget disk plads der er brugt og hvor meget der er tilbage på et angivet device. (En HDU)

Jeg ved godt de kan læses ud af PROC filer men vil gerne gøre det på "den rigtige måde".

Er her nogen som ved hvilken header det ligger i, hvad funktionen hedder og hvordan en evt. struct ser ud?

Jeg benytter Linux (Diverse dists) (G++ 3.3)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. september 2005 - 16:41 #1
Ikke fordi jeg ved noget om det, men en hurtig søgning på google ledte til:
http://www.hmug.org/man/2/statfs.php
Avatar billede noden Nybegynder
18. september 2005 - 16:42 #2
Det ser ud som om jeg kan regne med frem ud fra det du har postet!
Ligger du et svar?
Avatar billede bertelbrander Praktikant
18. september 2005 - 18:26 #3
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede noden Nybegynder
18. september 2005 - 22:43 #4
Ok!