Avatar billede jamola Nybegynder
18. september 2005 - 13:02 Der er 22 kommentarer

Printer ikke hele html-dokumentet

Hej
Når jeg vælger at printe siden: http://www.mezzosopran.no/cv.php får jeg ikke hele html-dokumentet printet ud - bare første side.

Print Preview desuden viser kun første side. Samme problem i både Mozilla Firefox og IE, som desuden giver en fejl og lukker.

Hvad kan det skyldes?
Siden er valideet hos w3c.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2005 - 13:07 #1
Programmering :: (D)HTML

Forkert kategori.
Avatar billede jamola Nybegynder
18. september 2005 - 13:12 #2
Er det forkert kategori ?!
Jeg er ved at udvikle denne side.
Hvilken kategori ville du lægge den i?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2005 - 13:15 #3
Sorry - men du formulerede i så fald dit spørgsmål forkert!
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2005 - 13:16 #4
Du glemte at du selv var ved at lave den side.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2005 - 13:17 #5
P.s. ved vis udskrift går IE ned - og det er kun din side der får IE til at gå ned.
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2005 - 13:23 #6
<ole>

Jeg kan ikke få den side til at dræbe min IE - endsige give fejl. Hvad gør du?

/mvh
</bole>
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2005 - 13:33 #7
Tjah - mon ikke det bare er Vis Udskrift jeg bruger ;)
Avatar billede jamola Nybegynder
18. september 2005 - 13:56 #8
Ved "Vis udskrift" hvor mange sider får i? Jeg får kun en side og det er ikke alt indholdet.
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2005 - 14:09 #9
Hmmm ... stadig ingen fejl her - jeg har dog ikke ladet printjobbet køre, men det er vel heller ikke her, IE skulle gå ned(?)  :)
Avatar billede jamola Nybegynder
18. september 2005 - 14:13 #10
Olebole: har du prøvet med Mozilla Firefox?
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2005 - 14:24 #11
Ja, jeg får ikke fejl ...
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2005 - 14:36 #12
Er det overhovedet det samme, vi taler om? Jeg prøver at trykke på 'print' ikonet og får ingen fejl  :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2005 - 14:39 #13
Jeg går i Filer - Vis udskrift.
Avatar billede roenving Novice
18. september 2005 - 14:42 #14
-- hvor også min IE går ned ...
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2005 - 14:42 #15
ahaaaaa ...  :D

Når jeg lægger filen på skrivebordet og tester, får jeg ingen fejl. Først i det øjeblik, jeg linker til dit stylesheet, går det galt.
Noget kunne derfor tyde på, du har nogle væsentlige uhensigtsmæssigheder der  :)
Avatar billede jamola Nybegynder
18. september 2005 - 14:44 #16
Det er sikkert jeg som har en eller anden system-fejl eller browser-indstillingsfejl, men problemet er altså at jeg ikke kan få printet hele siden ud - kun side 1.
Jeg har ikke tilsvarende problem med andre lange web-sider, som fx denne, som fylder 2 print-sider.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede roenving Novice
18. september 2005 - 14:45 #17
*lol*

-- har du set Vis Udskrift i FireFox ?-)

-- den siger at der kun er een side og viser kun det, men dokumentet fortsætter ud over bunden, så der må da være nogle mærkværdigheder i dit stylesheet !-)
Avatar billede jamola Nybegynder
18. september 2005 - 14:46 #18
Tak jeg vil få valideret min css.
Hvis du sender et svar vil jeg give dig pointene og håber jeg får løst problemet.
Avatar billede roenving Novice
18. september 2005 - 14:47 #19
-- mens Opera deler det højst uhensigtsmæssigt !-)

-- jeg ville indsætte et par page-breaks !o]
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2005 - 14:47 #20
Ja, foreløbig er der en fejl (gentaget mange gange) her:

a { font-family: 'Helvetica', 'Verdana', 'Arial', 'sans serif'; font-size:11px; font-weight:normal; text-decoration:none }

- font-navne skal kun escapes, hvis de ikke indeholder specialtegn ... og skriften 'sans serif' har jeg aldrig hørt om. Sådan skal den se ud:

a { font-family: helvetica, verdana, arial, sans-serif; font-size:11px; font-weight:normal; text-decoration:none }
Avatar billede olebole Juniormester
18. september 2005 - 14:49 #21
- men derudover er stylesheet'et vældig rodet p.gr.a. alle dine kommentarer. Kommentarer kan være til stor hjælp - men også en pine i nakken  ;o)
Avatar billede jamola Nybegynder
25. december 2009 - 18:01 #22
olebole: vil du sende et svar å jeg kan give dig point på denne?