Avatar billede warni Nybegynder
18. september 2005 - 11:58 Der er 14 kommentarer

Netværk for 2 comp'er via trådløs router?

Hej,¨

JEg har 2 bærbare som kører via en netgear trådløs router. Jeg ville gerne kunne sætte det op så der er fri adgang fra den ene tl den anden.. Altså dele filer osv. JEg har søgt efter pc'erne på hhv. computer navnet og ip add. MEn jeg kan intet finde. Windows firewall er også slået fra på begge computere.

Nogen der har en løsning??

Begge maskiner kører XP!!
Avatar billede andrew Nybegynder
18. september 2005 - 12:48 #1
Hej.

Har du kontrolleret at begge computere køre på samme arbejdsgruppe, og at du har delt den/de mappe(r) på den computer, som skal deles fra?

Mvh. Michael
Avatar billede tlaursen Nybegynder
18. september 2005 - 15:39 #2
Kan du pinge mellem maskinerne?
Avatar billede warni Nybegynder
18. september 2005 - 16:19 #3
jeg har prøvet at pinge dem tror jeg.. der hvor man får 4 svar, ik?? og der slriver den "time put" i alle svar...

Og ang. arb. gruppe, så kan den ikke finde nogen..
Avatar billede andrew Nybegynder
18. september 2005 - 17:26 #4
Vedr. arbejdsgruppe, gør flg.:
Højreklik på "Denne computer", og vælg "Egenskaber". Tryk på fanen "Computernavn", og tryk på "Skift...". (Hvis du ikke allerede ved det, kan du se computerens navn, som bruges på netværket, hér). Under "Arbejdsgruppe" (Hvis det ikke allerede står der) skriver du eks. "Hjemme", og trykker "OK".

Ovenstående gøres på begge maskiner.

Vedr. pinging af computere:
Tryk på menuen "Start", og vælg "Kør..". Skriv "cmd" og tryk "OK". I kommandopromt'en skriver du "ipconfig", og aflæser IP'en under "IP-adresse" (xxx.xxx.xxx.xxx).

På den anden computer, vælger du menuen "Start", og derefter "Kør...". Skriv "cmd", og tryk "OK". Skriv "ping xxx.xxx.xxx.xxx" og trykker "enter". "xxx.xxx.xxx.xxx" erstattes af den IP du aflæste på den anden computer.
Avatar billede andrew Nybegynder
18. september 2005 - 17:28 #5
Begge computere SKAL være i samme arbejdsgruppe, FØR du skal søge efter dem.
Avatar billede warni Nybegynder
18. september 2005 - 17:40 #6
nu begge i samme arb gruppe. MSHOME hedder den. Har prøvet at pinge, men skriver timeout alle 4 gange...

er den hel gal eller hva??
Avatar billede andrew Nybegynder
18. september 2005 - 17:44 #7
Ikke nødvendigvis :)

Du er sikker på at du har deaktiveret firewall, også dem du selv har installeret?

Bortset fra det, hvad er det egentlig du ønsker dig? Kun fildeling?
Avatar billede warni Nybegynder
18. september 2005 - 17:45 #8
altså fildeling og så, at man kan spille mod hinanden...
Avatar billede warni Nybegynder
18. september 2005 - 17:46 #9
vpres egen firewall var ik slået fra.. hvordan konfigurere man dem så``
Avatar billede warni Nybegynder
18. september 2005 - 17:47 #10
den spørger efter en adgangskode selvom der ikke er en??
Avatar billede andrew Nybegynder
18. september 2005 - 17:50 #11
Okay. Umiddelbart ville jeg sætte en FTP-service op på den computer, der evt. skal deles fra. Det går hurtigere end hvis du kopiere og læser mapper over eks. Windows Stifinder.

Prøv at deaktivere forbindelsen til Internettet (træk stikket ud af modemet), og deaktiver alle firewalls (Også Windows' egen, og hvis du evt. har installeret én selv), og deaktiver antivirus. Når dette er gjort, kan jeg ikke umiddelbart se, hvorfor du ikke kan pinge imellem de to computere...
Avatar billede andrew Nybegynder
18. september 2005 - 17:51 #12
Okay. Det lyder til at der er hul igennem, prøv at pinge?
Avatar billede warni Nybegynder
18. september 2005 - 17:55 #13
den kan godt pinge nu... og kan oz godt finde hinanden, men den spørger efter en adgangskode.. og mener bestemt ikke der er nogen kode på.. er der en standard eller noget??
Avatar billede andrew Nybegynder
18. september 2005 - 17:59 #14
Det tyder på at du ikke har delt en eller flere mapper på den computer, du skal dele fra. Del en mappe og prøv igen.