Avatar billede anakin_solo Nybegynder
16. september 2005 - 19:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

GFX-kort ækvivalent til GeForce 6600 GT

Jeg havde anskaffet mig et GeForce 6600 GT-kort, men det virker sgu'tte med mit motherboard. Og det ser ikke ud til at der kommer nogen patches foreløbig... Men det er også ok, for jeg har fået afsat kortet andetsteds, så nu skal jeg bare ud og finde et andet...  Men det er så lang tid siden at jeg har købt noget computergrej at jeg ikke ved hvad der lissom "svarer" til et sådant kort, fx fra Radeon. Hvad skal jeg købe?
Avatar billede huset Praktikant
16. september 2005 - 19:33 #1
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103228

Kommer også an på pengepungen, men disse kort er det bedste du får i den klasse
Avatar billede huset Praktikant
16. september 2005 - 19:34 #2
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
16. september 2005 - 20:35 #3
Ups, pinligt pinligt. Jeg er til skamme for dette gode netværk af eksperter der gider at bruge deres tid på at hjælpe...
Alle mine udestående spørgsmål der er svar til er nu blevet accepteret... Også selvom nogle af trådende mere eller mindre bare var løbet ud i sandet.

Tilbage til the problem at hand... Nu var det jo sådan at jeg gerne helst helt vil slippe for chipsets lavet af nVidia... Tror ikke det vil hjælpe at gå fra 6600 GT til 6800...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2005 - 20:42 #4
Det er lidt af en unulig opgave når du bare skriver at det ikke virker med dit bundkort...

Hvad fejl får du med FX6600????
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2005 - 20:45 #5
Og er du sikker på at problemet ligger i at din strømforsyning ikke er for lille?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2005 - 20:46 #6
HOV!!! Formuleret forkert - skulle have været:
"Og er du sikker på at problemet ikke ligger i at din strømforsyning er for lille?"
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
16. september 2005 - 20:48 #7
Jeg havde ikke et FX... Det er et 6600 GT.... Og jeg har ikke specificeret fejlen mere, fordi jeg er færdig med at rode med det kort. Det er solgt. Jeg har prøvet alting. PSU-udskift, anden køling, firmware updates osv osv. Jeg ville sådan set bare have et tip til hvad jeg skal købe, fordi jeg altid har haft GeForce kort, men nu er tvunget ud i noget andet. Og jeg kan ikke overskue at skulle sætte mig ind i hele gfx-verdenen igen :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2005 - 20:54 #8
Glem nu bare det "FX" - det var en tastefejl, som du nok kan se...

Det er ok du har solgt kortet, så glemmer vi alt om det!

Men!
Hvor stor er strømforsyningen i din pc?
Hvilket bundkort har du?
Hvor mange Mb ram har du i maskinen?
Hvilket styresystem kører du med?

Kort og godt - oplys de ting vi skal bruge for at kunne hjælpe, ok?
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
16. september 2005 - 21:35 #9
Alt om "FX" er glemt... Bliv nu ikke mopset :)
Grunden til at jeg ikke har skrevet info om min PC før er at jeg sådan set bare ville vide hvilket kort der var "ækvivalent" til 6600... Back in the days var der altid (mindst) to firmaer der udsendte kort med mere eller mindre samme ydeevne. Men skidt nu pyt med det, nu er vi alligevel ude og har gjort det hele lidt mere besværligt...
Jeg har:

en Intel pentium 4 2.2Ghz processor på et Asus moderbræt (sidder på job, så jeg kan ikke huske de præcise specifikationer, men den har vidst agp4x i hvert fald.), 1024MB ddr ram. Alt det gamle skrammel trækkes af en 400W PSU af god kvalitet (Chieftec så vidt jeg husker).

Og lad nu være med at grin over at jeg har investeret i et 6600 kort til sådan en gammel spand. Jeg ved godt at jeg ikke får fuldt udbytte af kortet, men så kunne jeg bruge det til en eventuel ny box... Og ja, så får jeg ikke pci-e, og det er sikkert dumt. Men sådan er jeg :)
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
18. september 2005 - 13:19 #10
Hmmm... I gider ikke mere??
:) :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2005 - 13:24 #11
Radeon X700 må svare til Nvidia 6600.
Avatar billede anakin_solo Nybegynder
18. september 2005 - 14:19 #12
Takker! Du har sparet mig for en hel del tid... :) skriv en svar-post og du får point
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. september 2005 - 14:40 #13
ok :)