Avatar billede armania Nybegynder
16. september 2005 - 14:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC'en starter ikke - problem med Hardware

Hej,

jeg har fået nyt PC ikke så længe siden. :) Har samlet den selv, og den vorkede super godt.
Efterfølgende var jeg væk hjemmefra en hel måned, og da jeg skulle tænde PC'en skete der ikke noget. Der var IKKE nogen der pillede ved den mens jeg var væk. Jeg kunne kun tænde for den på I/O knappen, og eneste der gik i gang var processor blæser.

Der var budkortet der gik i stykker. Fik den så byttet ved shg.dk med fin service. Har installeret det nye bundkort (samme model), fik det hele sluttet til, men der sker ikke rigtigt noget!

Der er lille grøn diode som lyser på bundkortet, og processor blæser kommer ikke i gang. Well, den propelblad flytter sig 2 millimiter og så sker det ikke noget.. Hvad kan det være galt? :)

På forhånd tak
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. september 2005 - 14:47 #1
Har du prøvet at starte den med kun CPU, RAM og skærmkort i? Ellers kunne strømforsyningen være et bud!
Avatar billede armania Nybegynder
16. september 2005 - 15:08 #2
Hej,

tak for det hurtige svar. Det har jeg ikke prøvet.

Men hvis strømforsyningen er bud, hvordan kunne så processor køler køre før med det defekte bundkort? :)

På forhånd tak
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. september 2005 - 15:10 #3
Strømforsyningen leverer forskellige spændinger. Derfor kan strømforsyningen godt være defekt, selvom noget af det kører. Har oplevet defekte strømforsyninger der har lavet underligere ting end det!
Avatar billede sugemallen Nybegynder
16. september 2005 - 15:22 #4
Din processor er stået af prøv med en anden!
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. september 2005 - 15:35 #5
Du laver godt nok nogle hurtige konklusioner!!!!

Det er langt fra sikkert at det er processoren!

Nu er det jo heller ikke sikkert at manden lige har en anden processor ved hånden, så det var måske en meget god idé at teste nogle andre ting først, før han går ud og smider penge efter en ny CPU.
Avatar billede armania Nybegynder
16. september 2005 - 15:47 #6
Hej,

tak for svar boys.

Jeg kan ikke forstå, at det kan være processor. Hvorfor virkede så processor køler med den gamle bundkort?

Jeg prøver lige med at pille det hele fra, og starte kun med RAM, CPU og Skærmkort, som du har skrevet nheilbuth.

Jeg vender tilbage :)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. september 2005 - 15:52 #7
Det kan godt være CPUen.
Hvis det heller ikke virker med kun CPU, RAM og skærmkort, så prøv med kun CPU, så skulle den gerne bippe løs. Gør den ikke det, ville jeg normalt sige bundkortet, men eftersom du lige har udskiftet det, er CPUen det bedste bud (medmindre du har kortsluttet bundkortet eller lignende).
Avatar billede armania Nybegynder
18. september 2005 - 14:25 #8
Hej,

så har jeg testet den. Uanset om jeg prøver at starte den uden, Grafikkort, RAM, eller kobler alle drives væk vil den ikke starte. :(
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
18. september 2005 - 16:07 #9
Har du prøvet at starte den med kun CPU'en i? Så skulle den gerne bippe (husk at PC-speakeren skal være tilsluttet bundkortet hvis der ikke er bipper på).
Hvis den ikke gør det er det enten CPU'en eller bundkortet igen!
Avatar billede sugemallen Nybegynder
20. september 2005 - 08:33 #10
Har du fået den til at virke? Normalt tyder det altså på en defekt cpu. Prøv at hive bios batteriet ud og i igen. Opgrader din bios hvis du får den op og køre :o)
Held og lykke.
Avatar billede armania Nybegynder
15. marts 2006 - 18:57 #11
Det virker nu :)
Tak for hjælpen
Hvordan tildeler jeg point?