Avatar billede mrbarnes Nybegynder
16. april 2001 - 09:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ADSL Netværksproblem

Jeg sidder med en Win2000 server med to netkort i, det ene netkort kører internet sharing og det andet bruges til internt netværk.

Når jeg vil igennem min router fra cybercity ind på en computer bagved, som også afvikler win2000 men med webserver og ftp, med anden ip adresse end i routerens range. Hvordan gør jeg så det?

Router ip: 10.0.0.1
Win2000 ip: 10.0.02 og internet 192.168.0.1 netkort 1
Win2000 ip: 192.168.0.2 netkort 2

webserver ip: 192.168.0.50

Er der nogen som har nogen ideer i hvordan det kan løses.

Mvh.
MrBarnes
Avatar billede riversen Nybegynder
16. april 2001 - 09:10 #1
hvordan har du sat gateway op?
Avatar billede riversen Nybegynder
16. april 2001 - 09:11 #2
er der nogen ip\'er du ikke kan pinge?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2001 - 09:19 #3
Ja du skal kører microsoft visuel netværk eller også skal du have gagn i proxy server, da cc ikke understøtter flere klienter på deres ADLS forbindelser
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2001 - 09:19 #4
Eller også skal der tildeles adresser manuelt. Det kræver dog at du ved hvilke som er ledige.
Avatar billede nicebacon Nybegynder
16. april 2001 - 09:22 #5
Hvis du har en router, der det ikke nødvendigt at have en computer stående med internet sharing. Dine maskiner skal sættes i en hub eller en switch, der så igen sluttes til routeren. Herefter kan routeren konfigureres til at route port (20),21 og 80 til et bestemt interne ip-nummer.

Routerens range kan du selv sætte. Den behøver ikke nødvendigvis at køre på 10.x.x.x netværket. Den kunne ligesågodt bruge nogle af de andre private områder som f.eks. 192.168.x.x.

Så. Sløjf internetsharing, og konfigurer det hele på routeren istedet. Den kan alt hvad du har brug for - og lidt til.
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
16. april 2001 - 09:53 #6
Min gateway har ip nr. 192.168.0.2 internt på netværk.

Jeg ved godt at jeg kan løse det ved hjælp af routeren, og uplink kablet, og derefter åbne op for ip nr. 192.168.0.50 og de respektive porte.

Men hvis jeg nu gerne vil igennem internetsharing - hvordan gør man så det?

jeg kan fra 192.168.0.50 pinge alle adresser intern og ekternt, men hvis jeg udfra pinger det domain navn som ligger på 192.168.0.50 kommer jeg ikke i gennem.

Cybercity understøtter flere klienter på deres ADSL.

Håber det kan klarelægge det lidt mere, håber på et hurtigt svar.

Men tak indtil videre...
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2001 - 11:50 #7
Iflg. CC selv, så understøtter de ikke flere klienter.
Avatar billede k_la Nybegynder
16. april 2001 - 12:01 #8
Prøv med en statisk route (lav en cmd promt)

route add -p 192.168.0.0 mask 255.255.255.0 192.168.0.2

husk at enable IP forward routing

Avatar billede perla Nybegynder
16. april 2001 - 16:27 #9
Normalt vil man lægge web og ftp serverens ip i samme serie som routeren, simpelthen for at undgå trafiken og at det interne lan bliver hacket.
I øjeblikket skal du gennem alle dine PC\'ere for at nå til web og ftp server :-)
Avatar billede perla Nybegynder
16. april 2001 - 16:27 #10
Derved løser du også dit ip problem.
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
16. april 2001 - 16:42 #11
Jeg har nu prøvet nogle forskellige ting og det eneste jeg kan komme frem til er at gøre som nicebacon foreslå, men jeg ville allerhelst ikke have internet og lan blandet sammen på samme hub, men det får jeg på den løsning - hvordan undgåes det så?

Ved at lave en DMZ-zone og noget med ekstra hub og sætte en firewall op i stedet for internet-sharing på win2000 server?

Det må være muligt at route som k_la siger, men tjaa...
Avatar billede perla Nybegynder
16. april 2001 - 16:47 #12
DMZ kan bruges, men det er dyrt
En switch med vlan eventuelt, lidt billigere

en configurations løsning kan laves, men vil sandsynligvis også indbære en configurations ændring i routeren..
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
16. april 2001 - 17:41 #13
perla - ved du hvordan man kan lave en configurationsændring i routeren, det er en cicso 677
Avatar billede perla Nybegynder
16. april 2001 - 17:44 #14
Ville godt kunne gore det, men det er ikke dit udstyr :-) Så nej det må du få CC til
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
16. april 2001 - 17:57 #15
ifølge cc, må man godt selv ændre på konfigurationen, da cicso 677 kan nulstilles. Samt genopsættes efter deres standard opsætning.

Perla kan du ikke give et lille hint på hvordan man kan gøre det?
Avatar billede perla Nybegynder
16. april 2001 - 18:01 #16
Prøv at se om denne side kan hjælpe dig

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/adsltips/index.htm
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
16. april 2001 - 18:50 #17
Tak skal du havde...

Lukker spørgsmålet... nu har jeg noget at arbejde med....