Hvis de timer du skal lægge sammen står i f.eks. A1 og A2, så skriver du f.eks. i A3:
=A1+A2
Excel skulle automatisk formatere feltet til tidsformat, så resultater f.eks. bliver:
2:40
Hvis formatet ikke er korrekt, skal du blot bruge menuen Formater/Celler og i fanebladet "Tal" skal du sæ vælge klokkeslet.
Synes godt om
Slettet bruger
16. september 2005 - 13:29#2
Super... Det var det med formateringen jeg ikke lige kunne få styr på. Hvad hvis jeg skal have en lang række fra G3 - G28 der skal ligges sammen. Skal jeg skrive G3+G4+G5+G6 osv. eller er der en løsning der?
Det hjælper ikke at formatere felterne, hvis de er indlæst som strenge.
Du kan evt. prøve at skrive
1:20
(kun disse fire tegn og INTET andet) i et af de felter som du forsøger at summe. Resultatet kan ses med det samme i sum-funktionen (for den vil blot summe det ene felt som du lige har skrevet).
Synes godt om
Slettet bruger
16. september 2005 - 14:15#10
Ja, så virker det? Hvordan får jeg lige det ændret? Jeg har lagt nogle tal sammen fra 2 andre felter som giver det resultatet jeg lægger sammen. Er det der det går galt?
Synes godt om
Slettet bruger
16. september 2005 - 14:16#11
Jeg laver denne udregning og det er streng som du også siger: =TEKST(C6-B6;"t:mm")
Men hvordan får jeg ændret den fra Streng til tal? Hvad kan jeg evt. bruge i stedet for TEKST så det virker?
Skriv 1 i en tom celle. Marker denne celle og vælg kopier. Marker alle de felter, hvor du har indtastet en tid, og vælg Rediger/"indsæt speciel" og marker "Multiplicer" og tryk OK. Cellerne skal muligvis formateres, men nu står der rigtige tider i cellerne.
Prøv denne her, den er beregnet til og lægge timer sammen i forbindelse med arbejdstid og pause.
Dataerne skal stå i række sådan:
A B C D E StartA StartP SlutP SlutA Arbejdstid 08:00 12:00 13:00 16:00 07:00
I cellerne i kolonne A-B-C-D, hvor klokkeslet er indtastet skal de formateres som "klokkeslæt" f.eks således 13:00, under <FORMATER> <CELLER > <TAL> klokkeslæt
I kolonne E, hvor den samlede arbejdstid fremkommer ser formlen således ud: (D2-A2)-(C2-B2). Cellen formateres således [tt]:mm under <FORMATER> <Celler> <Tal> brugerdefineret.
Lav f.eks en makro der benytter funktionen NOW som ved dobbeltklik i cellen indsætter det aktuelle tidspunkt.
Nice article, I have a tutorial for you just from here get help to change ringtone in windows mobile in easy steps which you will do it without wasting time.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.