Avatar billede sqgersvar Nybegynder
15. september 2005 - 17:02 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

3 computere tilsluttet nettet, kun 2 af dem virker..

Hej alle..
Ved ikke om den skal ligge her men kommer lige med at spørgsmål :) er ikke helt freak til det der med computere..
Vi har 3 computere tilsluttet nettet, MEN kun 2 af dem kan komme på nettet, vi har haft net på alle 3 men for leden bliver den 3. smidt af.
Vil derfor høre om det kan være noget med indstillingerne til nettet, eller om det er den 3. computere som evt skal formateres? hvis den skal hvordan gør man så ? er som sagt ikke helt in i det der med computere :) på forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
15. september 2005 - 17:09 #1
kan det tænkes at du kun betaler for 2 ip-adresser.
Avatar billede gnuff Praktikant
15. september 2005 - 17:19 #2
Vi er nok nødt til at vide lidt om hvordan computerne er sat sammen i dit netværk, om det er gennem router, switch eller at de 2 forbinder gennem den ene
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
15. september 2005 - 17:31 #3
Vi har TDC ADSL 1mbit / 512 mener jeg, og da vi har været på alle 3 i ca 3 år kan jeg ikke forstå hvorfor problemmet opstår, jeg mener nok vi de kører igennem en Router.. men den 3. computer bliver smidt af når den anden kommer på, jeg har haft problemmet i en uges tid og kan ikke finde ud af hva jeg skal gøre, bær over med at jeg ikke ved helt så meget om vores netværk osv.. men hvis i har yderlige spørgsmål kan jeg se om jeg kan svare
Avatar billede bimse-dk Nybegynder
15. september 2005 - 18:16 #4
hvilke styresystem kører jeres pcer med og er du sikker på i kører gennem router
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
15. september 2005 - 18:41 #5
Hvis vi snakker windows? så køre vi alle med xp.. men er der overhovedet mulighed for at det er noget med MIN computer? altså om den skal formateres? Min bror og leget med internettet hvor han pillede mit stik ud hele tiden , men den mulighed har han ikke mere da det er blevet sat på loftet, kan han have lavet et eller andet evt? for han vil åbenbart selv bruge internettet når han fx sidder og gamer og jeg så også er på nettet synes han åbenbart at det "lagger" derfor pillede han mit stik ud så jeg ikke kunne være online.. Men min computer sender kun "filer" eller hva man skal kalde det og modtager ikke så mange som jeg oprindeligt skal. Så ved ikke om han har lavet et eller andet, eller det er min computer der skal formateres eller noget :) håber det hjalp lidt mere på historien..
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2005 - 23:44 #6
lyder som om din bror har hevet det forkerte stik ud. slå ham hårdt og få ham til at checke at det sidder sammen som det skal.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
22. september 2005 - 20:23 #7
Kan problemet skyldes at net kablet er defekt?
Avatar billede kenp Novice
22. september 2005 - 21:30 #8
kan det sagtens skyldes.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
24. september 2005 - 22:50 #9
på routeren viser den at den 3. pc ikke er tilsluttet, men på pc'eren viser den at alt er som det skal være, udover at den ikke "sender / modtager" det som den skal.
Avatar billede kenp Novice
25. september 2005 - 13:45 #10
lyder mystisk... men kan jo være fejl på dit netkort eller swich m.v.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
25. september 2005 - 19:55 #11
Da ikke når både min mor og jeg ikke kan komme på ? det er os begge, og min bror er "kendt" for at fuske med nettet så vi ikke kan komme på
Avatar billede kenp Novice
25. september 2005 - 21:57 #12
*G* flink bror i har... men man kan faktisk fuske en computer til at tro at netkablet virker men som ikke gør det... (men det kan man ikke med en router) så prøv at skifte netkabel.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
27. september 2005 - 18:32 #13
Når vi ryger af msn, kan vi trykke på noget der hedder fejlfinding: den siger så at vores gateway er offline.. hva betyder det ?..
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
27. september 2005 - 18:32 #14
at min mors og min er offline, ikke min brors.. for han er ALTID online
Avatar billede kenp Novice
27. september 2005 - 19:47 #15
spørg ham dog om hvad han har pillet ved.

du har stadgivæk ikke svaret på om i har nok ip-adresser. har i en router ? osv
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
27. september 2005 - 19:52 #16
Fordi min bror ikke gider at hjælpe, og fordi han vil have internettet for ham selv.. ja vi burde have ip addresser nok da vi kan være på når han ikke er hjemme.. ja mener vi har en router hvor vores netkabler sidder i..

Men hva betyder det når msn fejlfinding siger(når internetet ikke er tilsluttet):
Gatewayen er offline ?
Avatar billede kenp Novice
27. september 2005 - 20:03 #17
at i er lukket ude fra netværket.. det kan jo være din bror som lukker jer ude ved brug af routeren.. specielt når det sker når han er hjemme.

jeg har et forslag. koble ham fra nettet i en 2- 3 måneder til han lærer at opfører sig ordentligt.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
27. september 2005 - 20:10 #18
hehe.. nu er det han er 4 år ældre end mig:).. men .. ved du hvordan man kan koble sig på igen? og hvordan han har koblet os af ?
Avatar billede kenp Novice
27. september 2005 - 20:31 #19
kender ikke jeres router model.. men man kan det i flere ;) i den jeg har kan jeg. begrænser hvad som helst for alle de andre computere ;).

Men et hit kunne være at resette routeren totalt, ændre standart password, også låse den inde i et skab så kan han ikke komme ind i den også er den ikke begrænset.

Men din mor kan vel stadgivæk bare koble ham fra så er det jo ikk enoget om hvor gammel han er ;)
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
27. september 2005 - 20:36 #20
Det har du så ret i *G*..
Men jeg ved hvis man skriver en IP i processlinjen i IE, kan man komme ind og konfigurer.. Er det muligvis det han har gjort ? sorry men er ikke helt ekspert når det handler pc / internet :)
Avatar billede kenp Novice
27. september 2005 - 20:40 #21
ja det er nemlig lige netop det jeg mener ;)

og ip-adressen du skal bruge finder du så ledes:

start ->kør ->cmd ->ipconfig
Så er det det resultat som står ud for gateway så du skal sætte ind, sså skulle login skærmen til routeren gerne komme frem. hvis du finder frem til passwordet så log ind også lav det om til noget andet ;) så er din bror ihvertfald lukket ude fra at pille i den *G*
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
27. september 2005 - 21:22 #22
IPen fandt jeg frem til ved hjælp af et prog der hedder: Everlast eller sådan noget, så prøvede jeg at logge ind på den IP og password som så fungerede :)
Men du tror det er det han har gjort eller ved du det :) ?
Avatar billede kenp Novice
27. september 2005 - 21:32 #23
nu ved jeg stadgivæk ikke hvilken router i har ;)

Men et eller andet sted er der nok noget som hedder lan clint restrictions der vil man kunne begrænse alle de andre.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
27. september 2005 - 22:03 #24
Linksys eller sådan noget hedder den
Avatar billede kenp Novice
27. september 2005 - 22:34 #25
og der er kun ca 50 forskellige ;) kig neden under på den der står det præcise model navn.
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
28. september 2005 - 17:24 #26
Så skal jeg til at kravle på loftet ^^ .. men har du msn da jeg tror det vil være lidt letteer?
Avatar billede kenp Novice
28. september 2005 - 22:15 #27
ja har msn men den deles ikke ud.

Det kan også være du kan læse om det inde i webinterfacet
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
28. september 2005 - 22:21 #28
Men er du sikker på at det er det han har lavet eller kan da være andre muligheder? hvis ja , Hvilke ?
Avatar billede kenp Novice
28. september 2005 - 22:29 #29
Der er mange... han kan have indstalleret noget på jeres computere så han styre dem og en masse andet finurligt..
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
28. september 2005 - 22:57 #30
Han kan ikke komme ind på vores computere.. og jeg har været ved min computer stort set hele tiden , altså før den begyndte : )
Avatar billede kenp Novice
29. september 2005 - 08:16 #31
Nå og du tror ikke man kan gå bag om det..... (så er du godt nok optimist....)
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
29. september 2005 - 20:03 #32
Altså jeg har været ved min computer hele tiden og ved ikke om han har været på min computer eller konfigurede noget med routeren :) men vil da gerne høre hvordan han kan komme bagom ?
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
24. november 2005 - 21:53 #33
kk