Avatar billede lasseo Nybegynder
15. september 2005 - 11:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Talformattering i Axapta - ved udskrifter.

Jeg har problemer med at få talformat til at fungere korrekt på amerikansk opsætning, hvor de jo gerne vil bruge . som decimal og , til tusinde, så de skriver: 1,000.00 USD.

Vi har flere regnskaber, der alle afvikles fra servere i Danmark.
USA har egen AOS, hvor regional settings er amerikanske.
Databasen er Oracle, der afvikler både dansk og amerikanske data.
Tilgangen til den amerikanske AOS sker via VPN og Citrix, men mine problemer er de samme uanset jeg logger mig direkte på AOS'en, så jeg "frikender" citrix for at være en del af problemet.

Problemet viser sig ikke på skærmbilleder. Her skrives godt nok 1,000.00 USD.
Til gengæld skriver f.eks. tilbud, ordrebekræftelse og faktura 1.000,00 USD. Disse udskrifter er tilpasset ift. standard, så det kan muligvis være noget der, men hvad skal jeg se efter - og hvor?
Avatar billede phase5 Nybegynder
24. oktober 2005 - 09:53 #1
Du kan rette det på rapportdesignet. Det du skal gøre ar at finde det felt som volder dig problemer. På det felts property's er der mulighed for at vælge decimal seperator, thousand separator osv. Dette burde løse dit problem.

Phase5
Avatar billede lasseo Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:21 #2
Tak for buddet, men jeg kan ikke rette i rapporten, da samme rapport ønskes brugt uafhængigt af regnskab. Altså nogle gange med et format og andre gange med andet.

Jeg tester i stedet løsning på citrix-serveren, hvor der tilsyneladende var fejl omkring brugeropsætningerne. Det ser ud til at hjælpe, men jeg mangler at teste et par kroge inden jeg lukker dette spørgsmål helt.
Avatar billede scarface335 Nybegynder
20. september 2006 - 10:11 #3
Du kan Også have 2 rapport designs til samme rapport hvor det ene så bruger 1,000.00 og det andet raportdesign 1.000,00 og så lavede kode der lytter på hvem der kalder rapporten, du kan altså skifte rapportdesign runtime
Avatar billede lasseo Nybegynder
20. september 2006 - 12:10 #4
Hej Scarface - tak for svar på et spørgsmål, jeg helt havde glemt. Din løsning er bestemt en mulighed, men vi har ikke programmører intern, og hvis vi skal gøre det på alle eksterne rapporter forudser jeg en del timers programmering (?)
Desuden skal vi så holde styr på brugergrupper, så de rigtige brugere får de rigtige rapporter.
Faktisk er problematikken udvidet til også at omfatte dato-formattering samt, hvor amerikanerne har MM-DD-YY. Endelig har jeg fået et 3. selskab med, hvis standard er europæisk for datoformattering (DDMMYY) og amerikansk for tal (1,000.00).
Jeg lukker spørgsmålet her med at godkendt svar til dig som tak for OK svar på spørgsmål jeg burde have lukket tidligere.
Tør du gætte på programmørtid til at løse opgaven ?
a) tilføje variabel på bruger, der kan kontrolleres, når rapport kaldes
b) ændre første rapport så 3 forskellige kombinationsmuligheder af dato- og talformat vælges baseret på bruger.
c) ændre anden og følgende rapporter som b)

På forhånd tak!
Avatar billede scarface335 Nybegynder
21. september 2006 - 09:37 #5
Jeg vil mene det kan gøres på ca 4 timer, da du ikke behøves at bygge raporterne op på ny men bar kan copy paste det allerede lavet design og så bare ændre de små ting der er forskellige i de forskellige rapporter :-)
Avatar billede lasseo Nybegynder
21. september 2006 - 09:46 #6
Tak for hjælpen!