Avatar billede bierchen Nybegynder
14. september 2005 - 23:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Transparent billede på billede

Jeg har en baggrund i en picturebox, som består af et mønster

Ovenpå denne baggrund skal jeg have endnu et billede (En rund designet knap). Som jeg har det nu, kommer der til at være nogle hvide hjørner. Hvordan gør jeg de hvide hjørner rundt om knappen gennemsigtige, så jeg kan se baggrunden.
Avatar billede bernhof Nybegynder
03. november 2005 - 12:48 #1
Skal man rent faktisk kunne trykke på knappen? Og er knappen det en userkontrol, eller bare en picturebox med et billede af en knap?
Avatar billede bierchen Nybegynder
03. november 2005 - 16:34 #2
jeg havde egentlig glemt jeg havde lagt dette spørgsmål herinde. Jeg har læst på nettet at dette ikke kan lade sig gøre i .NET CF frameworket, ved at lave sin egen transparente form eller usercontrol, eller mulighed for at lave dele af et billede transparent, og så placere dem i en picturebox.

Jeg har løst det ved at tegne min knap på skærmen, og så se hvor musen befinder sig på skærmen, og så trigge på dette.
Avatar billede bierchen Nybegynder
03. november 2005 - 16:35 #3
Har du løsningen til, hvordan jeg kan lave en transparent usercontrol i .NET CF, så må du gerne lægge et svar tjene points'ene for det !!
Avatar billede bernhof Nybegynder
04. november 2005 - 10:23 #4
Nej, det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med :/
Avatar billede bierchen Nybegynder
04. november 2005 - 18:46 #5
Låt