Avatar billede padrino Nybegynder
14. september 2005 - 17:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Variabel eller konstant fra tabel

Hej..

Jeg sidder med en Form i Access 97, hvor jeg skal trække en værdi ud fra tabel, som skal bruges andre steder i formen.
Tabellen (oliepristillæg), som der skal hentes fra ser ud som følger: id, destination, pris
Jeg vil gerne have alle priserne gemt som en variabel for hver hver destination. Jeg forestiller mig at der skal laves en forespørgsel på 'destination' og så gemme 'pris' som en variabel (int).

Jeg håber mit spm er til at forstå :D og sætter stor pris på et eksempel på ovenstående.

På forhånd tak.
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2005 - 20:11 #1
....hvor jeg skal trække en værdi ud fra tabel, ...

En værdi, eller flere?

YOu can use

SomeVar = Dlookup("YourField", "YourTable", "Criteria go here")
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2005 - 20:13 #2
You say "ALLE priserne som EN variable"

I think you need to explain somemore!
Avatar billede padrino Nybegynder
14. september 2005 - 20:18 #3
Det var faktisk lige præcis DLookup-funktionen jeg ledte efter...eller som jeg ikke kendte.
Tak.
Avatar billede padrino Nybegynder
14. september 2005 - 20:23 #4
Det var faktisk lige præcis DLookup-funktionen jeg ledte efter...eller som jeg ikke kendte.
Tak.
Avatar billede terry Ekspert
14. september 2005 - 20:25 #5
selv tak, og god aften