Avatar billede sitezone Nybegynder
14. september 2005 - 10:10 Der er 5 kommentarer

Ændre sprog indstillinger

Hej,

I SQL manageren er det der muligt at ændre sprog fra engelsk til dansk uden at eksisterende databaser tager "skade" ? ønsker jo ikke at der skal gå kluder i mine databaser :-)
Avatar billede rasmushc Nybegynder
14. september 2005 - 10:42 #1
Hvorfor vil du skifte sproget?
Avatar billede sitezone Nybegynder
14. september 2005 - 11:18 #2
Det skulle være noget med dansk dato/tid (jf. dem der sidder med det) som nemlig virker fint med applikationen som er installeret på en server hvor jeg fra starten har valgt Dansk som default. På den første server der er default sprog engelsk, og der har dem der arbejder med databaserne lidt problemer med at dato/tid.
Avatar billede sitezone Nybegynder
15. september 2005 - 18:17 #3
Er der slet ingen der har svaret på det her?
Avatar billede rasmushc Nybegynder
16. september 2005 - 13:40 #4
Nu ved jeg ikke om du kan bruge dette i dit tilfælde.
Men hvis du skal indsætte, update, eller hente noget kan du starte med
SET DATEFORMAT mdy  eller
SET DATEFORMAT ydm  eller
SET DATEFORMAT ymd
så er den lige glad med hvad for noget sprog der er på serveren.

Håber du kan bruge det?!?!
Avatar billede sitezone Nybegynder
20. september 2005 - 10:37 #5
Desværre.. kan ikke bruges.