Avatar billede bakerboydk Nybegynder
13. september 2005 - 17:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cybercity ADSL og fri tfl?

Heysa.

Min søster står i denne situation at hun gerne vil udnytte cybercity's tilbud med fri tfl og adsl for 300kr om måneden.

Nu er der bare et par ting som jeg skal ordne for hende og ting jeg ikke ved det vilde omkring da jeg selv har tdc internet.

1. Er det nemt nok at installere modemet (hun har tfl stik i lejligheden)

2. Hvad skal hun købe af udstyr, da cybercity snakker om at man skal have en speciel router http://www.cybercity.dk/privat/produkter/telefoni/tekniske_fakta/ <--- står her inde. Aner jeg ikke lige.

3. De skal bruge net forbindelse til to bærbar, så trådløs er vel klart den nemmeste løsning?
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
13. september 2005 - 17:47 #1
du skal bare købe en router hvis du skal have flere computere på. Og ja trådløst net vil jo være det nemmeste med mindre computeren står lige op at stikket.
Avatar billede brianalbertsen Nybegynder
13. september 2005 - 17:49 #2
modemmet er nemt at installere. der følger en lille folder med og en tegning der beskriver præcis hvad du skal gøre.
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
13. september 2005 - 17:49 #3
ja det ved jeg godt.. men cybercity snakker om en bestemt type router..? det er der jeg ikke helt kan finde ud af det.. kører nemlig selv med trådløs router her hjemme og det kører.
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
13. september 2005 - 17:51 #4
okey lyder godt. Men det er det modem jeg ikke kan hitte ud af. ADI eller ATM? noget i den stil.

Det er det hr der står på der hjemmeside:

Nyt udstyr

For at benytte Cybercitys Telefoni, skal du have udskiftet din eksisterende router med en ny enhed som kaldes en IAD (Integrated Access Device). Det er en traditionel bredbåndsrouter med indbygget DSL modem, men som samtidig har analog indgang til telefonapparatet. Du skal derfor tilslutte din telefon og naturligvis også din pc direkte til den nye router. Når du foretager et opkald, er det IADens opgave at omdanne telefonsignalet til datapakker og sende disse via DSL-forbindelsen. Datapakkerne, som nu indeholder både internet trafik og telefonisamtaler, flyttes i såkaldte ATM celler i Cybercitys netværk (se illustration herunder).
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. september 2005 - 19:47 #5
Brianalbertsen: Nej, det har du ikke ret i. Cybercity leverer modem med indbyget router og converter med så man kan sætte en alm gammeldags telefon til. Hvis man vil sætte flere computere til har man kun brug for en switch, ikke en router...

bakerboydk: Cybercity sender den router/modem til dig du skal bruge. Lejen er inkluderet i de 300 kr./md.

3. Ja, trådløst net ville være smart. Du skal bare købe dig et access point, så kører det...
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
13. september 2005 - 19:49 #6
Det er selvfølgelig kun hvis du skal have flere computere på med kabler at du skal bruge en switch. Med trådløst net er et access point hvad du har brug for...
Avatar billede bakerboydk Nybegynder
14. september 2005 - 18:34 #7
scwarz84 okey... Jeg skal jo bruge 2 trådløse netværkskort også?.. Kom med tilbud :D