Avatar billede websam Nybegynder
13. september 2005 - 10:48 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

MAC Browser ?

Hejsa,

Jeg har fået et spørgsmål angående MAC browser der går på om de vil være i stand til at surfe ind på en .NET programmeret hjemmeside ?

Da jeg ikke har arbejdet så længe med .NET er jeg ikke sikker på dette område :o)

/Websam
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2005 - 10:53 #1
jo selvfølgelig.. det er jo kun markup language.. serverscriptet kører på serveren..
Avatar billede websam Nybegynder
13. september 2005 - 10:55 #2
Forstået på den måde at det kun er hvis jeg laver noget javascript mac's browser ikke kan håndtere ?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2005 - 10:58 #3
ja, jeg har en mac til at teste med, men det er ikke for at teste om serverscriptet virker, kun design..

Og jeg har aldrig set at asp.net har genereret javascript der ikke kunne forstås, bruger dog kun de 3-4 mest brugte browsere til mac.
Avatar billede websam Nybegynder
13. september 2005 - 11:01 #4
Og med design mener du vel css ikke sandt ?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2005 - 11:02 #5
jo præsis..
Avatar billede websam Nybegynder
13. september 2005 - 11:04 #6
ok så har jeg noget at gå videre med, og måske det var en god idé af fremskaffe sig en brugt mac til test ;o)
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2005 - 11:06 #7
jeg har sådan en lille fanden stående, aner ikke hvad det er for en. Men det er til at teste i IE mac.. Den er sku altid lidt anderledes :)
Avatar billede websam Nybegynder
13. september 2005 - 11:11 #8
ja og tester du med andre browser ala netscape og andre giver det også tit et andet resultat så det gælder om at være vågen
Avatar billede madrich Nybegynder
13. september 2005 - 12:58 #9
De indbyggede kontroller i .NET kan rendere forskellig HTML afhængig af hvilken browser der besøger din aspx side se mere her:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vbcon/html/vbconwebformscontrolsbrowsercapabilities.asp

<snip>
ASP.NET server controls will automatically determine the level of browser that has requested the .aspx page and format the HTML it generates correctly for that browser.
</snip>

Så det er meget sandsynligt at en .aspx side ser forskellig ud i safari på mac kontra IE5+ på en windows platform, ikke kun fordi at browserene fortolker forskelligt men også fordi de får forskellig markup..

Mvh. Kasper B
http://www.umbraco.org
Avatar billede madrich Nybegynder
13. september 2005 - 13:00 #10
men du kan manuelt sætte indstillingerne for hvilke browsere der er "uplevel" og hvilke der er "downlevel" i din web.config/machine.config..
Avatar billede websam Nybegynder
15. september 2005 - 09:57 #11
Cool takker for info.

/Websam