Avatar billede makralle Nybegynder
12. september 2005 - 18:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvad man skal bruge i stedet for frames

Har tidligere lavet hjemmesider ved brug af frames, og er ved at indse hvorfor så mange har så meget imod dem.

Nu vil jeg høre hvad man skal bruge i stedet?

Skulle gerne virke sådan at faste elementer så som menuer ikke skal genindlæses når der klikkes her på – som man kender det fra frames!

Nogen der har idéer? og gerne Tutorials her til?
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2005 - 18:39 #1
<ole>

Hvis du ikke ønsker at genindlæse hele siden, er du nødt til at bruge frames  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2005 - 18:43 #2
- så der er med andre ord ikke noget, der kan erstatte frames, hvad det angår. Du er nødt til at indlæse hele siden - med menu og det hele  :)
Avatar billede unistudio Nybegynder
12. september 2005 - 20:42 #3
Hejza!
du kan bruge det som hedder <iframe></iframe> som er en "opdatering" til de gamle frames.
IFRAME fungerer mere som et billede du sætter ind i f.eks din tabel.

Håber at det hjælper. spørg bare hvis det er noget du er i tvilv om ;)
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2005 - 21:30 #4
En iframe er en frame (og i øvrigt ikke en opdatering af noget). Iframes indebærer alle de samme bagdele som alle andre frames, så det er ikke noget alternativ  :)
Avatar billede makralle Nybegynder
14. september 2005 - 14:32 #5
Tak for kommentarerne... point til olebole hvis det skulle være?
Avatar billede olebole Juniormester
14. september 2005 - 14:47 #6
Ja, det er lidt surt, at jeg ikke kan give dig et alternativ - men det findes desværre ikke  :)
Avatar billede makralle Nybegynder
14. september 2005 - 17:05 #7
Jeg fik opklaret et par ting så tak for det
Avatar billede olebole Juniormester
14. september 2005 - 17:22 #8
Selvtak ... og tak for points  ;o)
Avatar billede kochen Nybegynder
23. september 2005 - 22:00 #9
Brug flash... så undgår du at alt bliver genindlæst hver gang du trykker på noget... nu er der sikkert programmøre der vil få pizzaen galt i halsen over at jeg siger dette, men det er faktisk dybt seriøst... Macromedia er i gang med at udvikle deres produkter under mottoet "Flash As platform", og tager dermed kampen op med .net og alle de andrer programerings teknologier. For at vise hvor langt de er kommet har de udviklet en netbank til en amerikansk bank med flash som frontend og deres egen flex server som backend, jeg så den til et seminar og den sparkede røv for vildt.
Samarbejdet mellem flash og flex er fantastisk, og betyder f.eks. at hvis du laver en indtastning i et modul på en side og trykker enter, så er det kun lige præcis det modul der bliver genindlæst, og alt det andet indhold forbliver statisk.
Rent praktisk betyder det at siderne loader hurtigere, pga der ikke skal loades unødigt indhold flere gange, serverne bliver belastet mindrer pga mindrer "trafik"
og man slipper for at hele "lortet" blinker hver gang man klikker på noget.....
FLASH FUCKING RULES;-)