Avatar billede kallesen01 Nybegynder
12. september 2005 - 13:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Battle system?

Hey, jeg ville lige forhøre mig om nogle ting her blandt jer Experter...

Jeg har siddet i et stykke tid og tænkt, kodet og har konstateret at jeg ikke har kunne få det optimale ud af det jeg har haft i tankerne.

Jeg vil lave en battle funktion, altså, ligesom på danskrap.dk med NETFIGHT hvis I kender det?

Sådan en vil jeg så lave, men jeg har ikke haft heldet med mig, så nu søger jeg her ind hvis det nu var en der gad hjælpe mig med denne opgave, og vil gerne kode et brugersysem med ind i dette, de andre funktioner skal nok komme af sig selv senere.

Håber der en eller flere der vil hjælpe mig...

/Kallesen

¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤
Avatar billede flim Nybegynder
12. september 2005 - 13:20 #1
¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤

Nemlig - og derfor vil jeg lige fortælle at det hedder lærer :-)
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
12. september 2005 - 14:04 #2
Ha ha - flim. Du skal næsten have de 60 points for den. Skal man gå i rigtig små sko, kan man påpege, at kallesen01 sikkert også vil lave en battle funktion, selvom vi ikke kender danskrap.dk og NETFIGHT.

Jeg forstår ikke helt, hvad det er, du vil lave. -Kan du beskrive det lidt mere??..

P.S. Hvis du vil lære lidt mere her i livet, så er det ikke velset at smide sine spørgsmål i to forskellige kategorier ;o)
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
12. september 2005 - 14:52 #3
flim - Mange tak ...

molvins - Nej kan godt være du ikke kender danskrap.dk men og den anden var en fejltagelse, men hvis du kun er her inde for at nedgøre folk så går du sku i små sko, men det jeg vil er, at man skulle kunne oprette en battle, derefter skulle der kunne komme en anden og tilføje sig til den battle, så battler man 3 gange mod hinanden, skiftevis, og efter den sidste har skrevet 3. runde skulle man kunne stemme på dem...

P.S. molvins, du burde også efterse dine fejl her i livet, dine kommaer er ikke helt efter kommareglerne - nu går JEG i små sko...
Avatar billede morten-vadskaer Praktikant
13. september 2005 - 08:31 #4
Ha ha. Kallesen01 du er da heller ikke selv uden humor. Nå... Jeg checkede skam danskrap.dk for at finde netfighten, men den virkede ikke. Jeg er her ikke for at nedgøre dig, men syntes at flims kommentar var meget morsom.

Jeg har nu set det her netfight-system, og det ser sgu' meget sjovt ud. Nå, men du vil jo have noget hjælp til at komme videre.

Jeg går ud fra, at du allerede har styr på brugersystemet, og at dine brugere, skal logge ind for at deltage.

Dine "fights" skal du smide i en mysql db. F.eks. opbygge det med
deltager1
deltager2
lyrik_deltager1_første_omgang
lyrik_deltager2_første_omgang
... osv...
pointsdeltager1
pointsdeltager2

Skulle du så ikke have det hele? Resten er vel mere eller mindre layout, kode, kold cola og varm kaffe og lange aftener...

Held og lykke med det

P.S. Min kommatering er efter den traditionelle kommaterings-regel ;o)
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
13. september 2005 - 15:49 #5
Molvins - Hehe, nah, at rette mig gør mig kun glad ;)

Jeg er helt på bar bund ved dette, og login system driller mig ufattelig meget, og det med databaser osv. er for mig en urskov ;) derfor smed jeg den i opgaver for at finde en der gad hjælpe mig med opgaven...

Men netfight-tingesten er en ret fed ting, og meget underholdende, og jeg har også lige set at den ikke fungere mere :( men det var nu sjovt da den gjorde...

Håber lidt på jeg kan få en til at hjælpe mig, molvins - du ville vel ikke kontakte mig på msn? - Kenneth_kallesen@hotmail.com

/Kallesen
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
21. januar 2006 - 11:22 #6
Svar?