Avatar billede donsimon Nybegynder
11. september 2005 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Wireless router ell. AP stadig i tvivl

Jeg har brugt en del tid på at læse indlæg omkring AP kontra wireless router incl. en artikkel herinde fra, men jeg er stadig i tvivl. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad fordelene og ulemperne vil være i min situation som er som følgende. Jeg bor i en boligforening hvor der er noget fælles net (LAN/WAN?). Jeg har en stationær som skal kobles op trådløst og en arbejdscomputer som ligeledes skal kobles op trådløst. Der skal ikke laves netværk melllem disse to computere. Hvad er JEG bedst tjent med?

Desuden flytter jeg om et års tid til en ande lejlighed hvor jeg skal have samme opsætning men hvor der er TDC der udbyder internet. Gør det nogen forskel? (der skal man vel bruge en router)

mit valg på evt. ruter er: "Linksys Wireless-G Broadband Router V3.0 WRT54G"

Hvis det skal være et AP er valget faldet på: "WAP54G
Wireless-G Access Point V2.0"

Og PCI kort har jeg valgt: "Wireless-G PCI Card WMP54G"

Er dette fornuftige valg?

Mvh
Simon
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
11. september 2005 - 19:52 #1
Et godt valg- linksys er velfungerende

Min personlige holdning er at man altid skal have en router. Dvs. du skal have wrt54g.
Baggrunden for dette er at routeren giver flere muligheder. Bl.a har den indbygget firewall, hvilket vil tage belastning af din egen pc, når den slipper for at afvise angreb. Dernæst har du langt flere muligheder på sigt ved at eje en router.

Jeg mener kun man skal købe AP, hvis man har et system (routere / servere mm), hvor man ønsker en del af skal være trådløst, eller man ønsker at udvide et dækningsområde for et trådløst net
Avatar billede kenp Novice
11. september 2005 - 19:53 #2
Det lyder som om du har læst min artikel...

Som halvamatoer skriver vælg routeren. du kan både bruge den hvor du bor nu samt på den nye frobindelse du får helt uden problemer.
Avatar billede donsimon Nybegynder
11. september 2005 - 20:02 #3
Ja hvis det her er din artikkel http://www.eksperten.dk/artikler/121 så har jeg. Jeg fandt den dog også nyttig på det overordnede plan. Men man bliver bare altid i tvivl i det specifikke eksempen når man ikke er så skarp til netwærk. Men det er rart at vide at man på trods alt ikke er gået helt galt i byen. tak skal i ha'.
Avatar billede kenp Novice
11. september 2005 - 21:56 #4
jeps det er min artikel.