Avatar billede bimse-dk Nybegynder
11. september 2005 - 16:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

kan ikke koble pc til internettet

hejsa.

jeg har et problem med min anden computer og problemet er at når jeg vil kalde op til min internetudbyder med mit analoge 56k modem så meddeler den mig at der ikke er nogen klar tone. hvad kan det skyldes??

jeg kan lige nævne at jeg kører med Windows ME og at det indtil nu har kørt ok og at jeg har skiftet mit gamle forlænger kabel til tlf'en ud med en ny og har selvfølgelig tjekket at der er stik i alle steder.

håber der er nogen som kan hjælpe mig.

hilsen e_f
Avatar billede strych9 Praktikant
11. september 2005 - 17:54 #1
Det kan jo betyde at modem er defekt..

Inde i kontrolpanelet skulle der være en kategori for modem. Under den skulle der være en mulighed for sådan en modem self-test. Jeg kan ikke give nøjagtige trin, det er for længe siden jeg har brugt win9x.
Avatar billede bimse-dk Nybegynder
11. september 2005 - 18:08 #2
jeg har osse prøvet med en helt ny modem idet jeg i starten netop regnede det var modemet der var problemet og har i forbindelse med skift af modem osse prøvet at sætte den i en anden slot, dog uden held
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 21:36 #3
prøv at ring til din udbyder det kan måske være dem der blokere for dig
Avatar billede bimse-dk Nybegynder
12. september 2005 - 19:55 #4
det vil jeg osse prøve men tror ikke det er der fejlen er idet modemet jo ikke får nogen klartone fra telefon stikket og derfor ikke kan ringe op til udbyder ( det er ihvertfald det den skriver ). jeg kan dog ganske udemærket ringe ud af huset på normal vis. kan det hjælpe at formatere skidtet eller skal jeg vente lidt med det
Avatar billede bimse-dk Nybegynder
15. september 2005 - 17:23 #5
strych9 da du har hjulpet bedst mener du hellere må få pointer så smid lige en mail
Avatar billede strych9 Praktikant
15. september 2005 - 17:24 #6
blev problemet løst?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2005 - 17:28 #7
det er helt i orden at han får de poing
Avatar billede bimse-dk Nybegynder
17. september 2005 - 20:54 #8
nej ikke det mindste men må ty til at ham de sender fra tdc kan hjælpe på problemet jeg takker jer begge for hjælpen