Avatar billede flemming_bis Nybegynder
10. september 2005 - 21:16 Der er 5 kommentarer

Oprettelse af mindre netværk med Server

Hej.

Jeg skal ha lavet et mindre netværk med 3 komputere. Disse 3 skal alle ha adgang til den samme email adresse, men de skal også ha en hver. Det skal også være mulgt at lagre emails i længere tid.
Jeg forstiller mig jeg skal bruge en mindre Server til dette, men er der nogen som har nogle gode forslag til hvordan det ellers kan gøres?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2005 - 21:50 #1
Jep f.eks. en exchange server (anden mailserver kan også gøre det) og IMAP protokollen. Så oprettes 4 mailkonti, en til hver af medarbejderne (i netværk arbejder du normalt med medarbejdere og ikke maskiner) og så en fælles. Dette sættes så op på den rigtige måde med rettigheder så brugerne kan det de skal og ikke mere.

Med exchange og f.eks. outlook kan du også sætte kalendere op med fælles kalendere, ressource styring of mødeindkaldelser m.m. Det er relativt smart
Avatar billede areon Nybegynder
11. september 2005 - 13:29 #2
Buffer, Jeg vil gerne have lidt assistance med at sætte et sådanne netværk op i lidt mere detaljer...  Kunne du evt. give en hånd ved lejlighed (Med en mail eller noget?)?

Hvis ja kunne du ikke smide en mail på tsorensen@nightlife.bg så beskriver jeg lige situationen lidt bedre?
Eller skal jeg evt. oprette et spm. herinde?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2005 - 14:03 #3
Sagtens, det er intet problem. skriv her eller til kim@bufferzone.dk. Hvis du skriver her kan flere være med
Avatar billede areon Nybegynder
11. september 2005 - 20:40 #4
ja det har du sq ret i ... jeg sm;kker lige noget sammen og laver et SPM. så smider jeg lige et link på din mail.. :) vil jo lige sikre mig at du deltager. :)
/th
Avatar billede flemming_bis Nybegynder
12. september 2005 - 13:42 #5
Hvor meget koster sådan en løsning med exchange server?