Avatar billede lars_s Nybegynder
10. september 2005 - 12:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Driver til GeForce 4

Hej alle,

jeg er ejer af et GeForce4 8x Ti 4200 grafikkort. Det er nogle år gammelt og driveren er aldrig blevet opdateret. Det har for så vidt også kørt fint, men da jeg her forleden købte War of Warcraft kunne den ikke gå længere. Når jeg spiller det er grafikken meget underlig, ikke at den hakker eller noget, men der er underlige farver, og vej bliver selvlysende etc. Mit umiddelbare gæt er at det måske kan skyldes de manglende driveropdateringer (kun et gæt), så jeg har besluttet mig for at finde sådan en driveropdatering. MEN. Jeg har ikke den fjerneste forstand på drivere, grafikkort eller computere generelt, derfor hører jeg her.

Er der en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig?

Mvh

Lars
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. september 2005 - 12:47 #1
Avatar billede screem_brille Novice
10. september 2005 - 12:48 #2
men pas på med den nyeste version mange har haft problemer emd den
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. september 2005 - 12:50 #3
Du downloader driver, trykker på den, så indstallerer den automatisk.
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. september 2005 - 12:51 #4
Hvis du kender producentens navn, kan du hente en driver der.
Avatar billede lars_s Nybegynder
10. september 2005 - 12:59 #5
Medion Nvidia GeForce4 8x Ti 4200 er alt jeg ved :S!

Så går jeg ud fra at det er: Download drivers ---> Graphics driver ---> GeForce and TNT2 ---> Win XP

Men virker den jeg downloader der så også til mit GeForce 4?

"Release Highlights:

ForceWare 78.01 adds support for GeForce 6500 only. There are no additional driver updates in 78.01 since 77.77. "

Det lyder ikke umiddelbart sådan
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2005 - 14:51 #6
Den er skam fin nok, men den er optimeret til de nyere kort i gforceserien.
Den  virker også til mit gl gf2

når du har hentet driveren, kan du prøve at starte op i fejlsikret tilstand, F8 under boot) og så afinstallere den gamle driver via tilføj fjern programmer.

så genstarter du normal og installerer den nye driver

PS. mellem os sagt, var det måske tiden for en opfriskning af hele din installation, men det er op til dig
Avatar billede lars_s Nybegynder
10. september 2005 - 16:07 #7
Det virkede :-)
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. september 2005 - 18:36 #8
c-holst-> Skal jeg lave et spørgsmål med point til dig??
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2005 - 20:08 #9
Det går nok for denne gang. Ville hellere høre fra lars s hvad det helt præsist var der virkede

tak for tilbudet
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. september 2005 - 20:11 #10
Selv tak og god weekend.
Avatar billede lars_s Nybegynder
10. september 2005 - 22:04 #11
c-holst: Det var den med at opdatere driveren (og slette den første etc.)

Er ikke lige inde i det med point, gjorde jeg noget forkert?
Avatar billede c-holst Novice
11. september 2005 - 16:22 #12
Du har ikke gjort noget forkert, men til en anden gang, kan du bede dem som har fundet/hjulpet med løsningen om at lægge et svar ind. Men det er jo heller ikke nemt, hvis man som ny bliver promtet med at acceptere de svar der er kommet