Avatar billede the_dark Nybegynder
10. september 2005 - 10:50 Der er 12 kommentarer

Outlook Express 6.0 og fejlen 0x80004005

Jeg sidder med fejlmedd. 0x80004005, og kan ærlig talt ikke knække hvad den går ud på. Er der nogen der kender den? Den er muligvis beslægtet med fejlen 0x8000405. Begge fejl bevirker at man ikke enten ikke kan sende eller modtage mails på trods af at alle indstillinger er som de skal være. Man kan endda Telnet'e sin pop3 og smtp-servere uden at der opstår nogen fejl, men så snart OE 6.0 skal benytte sig af dem, så opstår fejlen. Jeg har et indtryk af at fejl: 0x8000405 er en timeout-fejl, da OE pludseligt kan finde på at sende/modtage mails på trods af den, for bare at få den igen næste gang.
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 12:53 #1
Prøv denne løsning..skulle være permanent hvis det virker.
http://www.fluxservices.com/support/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=170

Her er der en midlertidig løsning på dit problem
http://www.domainscape.co.uk/technical_faq/outlookexpress_errormessages.htm
men fejlen er åbenbart ikke så kendt.
Avatar billede the_dark Nybegynder
10. september 2005 - 13:34 #2
Kan det muligvis også have noget med OE's pop3uidl.dat fil ??
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 13:39 #3
Det tror jeg ikke.. hvis løsningen ikke virkede her
http://www.fluxservices.com/support/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=170

så læs  på samme sidde løsningen som en anden bruger giver... om at installere .Net Framwork fra microsoft..

problemet er vidst SP2
Avatar billede the_dark Nybegynder
10. september 2005 - 13:46 #4
Ja, jeg tror også at det er et issue med SP2 - det er en fejl der er opstået temmeligt pludseligt, og den rammer temmeligt manges OE i disse dage så vidt jeg kan forstå.
Avatar billede kalp Novice
10. september 2005 - 13:49 #5
Microsoft fortæller først deres løsning til problemet når fejlen er blevet anmeldt tilstrækkeligt at deres brugere.

Deres løsning er sikkert en patch eller en windows automatic opdate
Avatar billede the_dark Nybegynder
10. september 2005 - 16:07 #6
Jamen du har helt sikkert ret. Det ville være stereotypt MS i hvert fald.
Jeg tror faktisk at du har fat i noget af det rigtige med dit svar. Det har helt klart noget at gøre med XP's interne -Net Framework (MS Exchange-server, som jo i en begrænset omfang bruges af OE og den slags interne MS-prg.) F.eks. har messenger også bøvl med den samme fejlmeddelelse. Ah well, jeg har også erfaret at selv Win98 har bøvlet - dog først efter at have opgraderet IE og OE til version 6.0, Men det udelukker jo så teorien om at det er SP2-pakken der er skyld i problemet.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 14:48 #7
Jeg tror det er en serverfejl, hvis du hverken kan åbne mails via oe eller server. Det sker desværre ret ofte hos min udbyder, som jeg ikke vil hænge ud her, da jeg ved de gør et stort arbejde for at formindske deres "nedetid".
Avatar billede the_dark Nybegynder
11. september 2005 - 15:17 #8
Jeg ved med temmelig stor sikkerhed at det ikke er min udbyder der har problemer. Men det er sandt nok at det kunne have været en plausibel forklaring. Problemet er ikke begrænset til kun at eksistere i DK nemlig. Så det må være software-mæssigt.
Avatar billede the_dark Nybegynder
11. september 2005 - 15:20 #9
Nå ja, grunden til at jeg ved at det ikke er udbyderen er selvfølgeligt at jeg fint kan telnet'e serveren, og hvis jeg kan det, så er der ikke noget i vejen den vej fra.
Avatar billede the_dark Nybegynder
12. september 2005 - 13:13 #10
Well, det ser ud til at problemet er blevet "løst". Ingen af de metoder jeg har fået her er dog skyld i det, men det er så vidt jeg kan regne ud, rigtig nok med de filer som kalp har henvist til. Det viser sig nemlig at det faktisk ER min udbyder der har et problem - sandssynligvis med en form for ny vira der har fundet et hul i MS-Exchange baserede programmer. Det er så skyld i div. time-out fejl, der jo kan få folk til at deaktivere deres sikkerhedsprogrammer. Men problemet er ved at blive ordnet. Men tak for henvendelserne.
Avatar billede the_dark Nybegynder
12. september 2005 - 15:19 #11
Her er der lige et andet hint til hvad det kunne være. Den er godt nok skummel den fejl-meddelelse her.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;329936&Product=out2003
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 02:10 #12
kunne man nogensinde konkludere om det var SP2 der var skyld i det eller mangel på .Net Framework ?