Avatar billede grantra Nybegynder
09. september 2005 - 19:12 Der er 11 kommentarer

2 computere forbundet med en router

Jeg har for nylig anskaffet mig en bærbar compouter til et andet medlem af familien og trak i den forbindelse kabler mellem værelserne og fik fat i en router af typen D-Link http://www.dlink.com/products/?pid=62

jeg har så connectet mit kabel fra internet switchen til wan porten og et kabel fra hver af de 2 maskiner til port 1 og 2 ..

Her kommer så problemet efter nogle få minutter hvor begge computere har kørt på nettet lukker internettet pludselig ned kan se det inde i "windows jobliste" tingen at signalet ryger helt i bund ...

Hva delen skal jeg gøre jeg er ik så delens ferm til sån noget netværk halløj, men tror jeg kan klare det hvis i bare gir mig nogle fif .. hvis jeg hiver den anden computeres stik ud og kun kører med min egen er der ingen problemer ..

/Grantra
Avatar billede grantra Nybegynder
09. september 2005 - 19:14 #1
Den ene computer kører med Win XP home edition og den anden (min) kører med pro edition hvis det har noget at sige ..
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2005 - 19:29 #2
Har du undersøgt om de begge får hver en selvstændig IP-adresse fra routeren??
Avatar billede grantra Nybegynder
09. september 2005 - 19:37 #3
Nope, hvordan ? =)
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2005 - 19:40 #4
Start -> kør -> skriv -> cmd -> klik enter -> skriv -> ipconfig -> klik enter
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. september 2005 - 20:40 #5
eller ipconfig /all
Avatar billede grantra Nybegynder
10. september 2005 - 08:34 #6
Okay den enes ip sjover ting der ser sån her ud

Ip add : 192.168.0.151
Undernetmaske 255.255.255.0
Standardgateway 192.168.0.1

den anden:

Er det slemt eller ? :P
Avatar billede grantra Nybegynder
10. september 2005 - 09:09 #7
Ser ud til at jeg kan få det til at virke igen når det er gået ned ved at hive strøm stikket i routeren ud og sætte den i igen, men er lidt træls at skulle gøre hver ½ time ca. ...
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2005 - 09:34 #8
Du har ikke configureret din router korrekt, prøv at se på http://www.eksperten.dk/spm/646765
Avatar billede grantra Nybegynder
10. september 2005 - 09:59 #9
Okay nu har jeg forvildet mig ind på min routers ip .. men for at være hel ærlig er der ik noget derinde der sigen mig noget.
Avatar billede grantra Nybegynder
10. september 2005 - 10:04 #10
Nå jeg kørte sådan en "Wizard" inde fra routerens ip på begge maskiner .. Tror måske det har hjulpet, venter lige et par timer for at tjekke om det kører stabilt.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2005 - 10:12 #11
Start -> kør -> skriv -> cmd -> klik enter -> skriv -> ipconfig /all -> klik enter
Så skal der på følgende oplysninger komme på skærmen
DHCP enablet =yes
Ipadresse    192.168.x.x
Subnetmask 255.255.255.0
Default gateway  -> det skal være ip-adressen på din router
DHCP server      -> det skal være ip-adressen på din router
DNS server        -> det skal være ip-adressen på din router
Hvis det ser rigtigt ud er din "local port" OK