Avatar billede sn2002 Nybegynder
09. september 2005 - 12:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kabinet (+PSU/Fan) max 1000kr

Jeg skal have købt mig en computer, men har lige et enkelt spørgsmål ang. kabinet.

Computeren: http://www.shg.dk/kundecenter/cart_send.asp?mode=ext&exid=XY6GZ8FSO9

Jeg har, som I kan se, købt et forholdsvist billigt kabinet, der har indbygget strømforsyning (350W, 20-28db), og så har jeg suppleret med 2 NorthQ Silent Casefan.

Mit spørgsmål er så:
Har I et godt råd omkring køb af kabinet/psu/blæser?
Kan I anbefale en sammensætning, der koster omkring en 800 kroner (MAX 1000), som er pålidelig, giver plads til lidt ekstra harddiske m.v. i fremtiden, som køler godt, og som støjer så lidt som muligt.

Jeg ved, at man får, hvad man betaler for, og at 800-1000 kroner ikke rækker til de allerbedste varer på markedet - så spørgsmålet skal ses i forhold til de ca 550,- jeg giver for det nuværende kabinet/psu/blæser.

Håber på hurtig svar, da jeg tror, jeg ender med at bestille computeren i dag, fredag, inden kl. 18.
Avatar billede sn2002 Nybegynder
09. september 2005 - 13:05 #1
Jeg vil iøvrigt helst undgå de nyere alien-agtige diskolys kabinettyper - er mere til et almindeligt sort (evt. sort/sølv) kabinet.

Men hvis det helt rigtige kabinet for mig er et alien-kabinet, så foreslå det endelig alligevel - udseende er i sidste ende sekundært!
Avatar billede sevelsted Nybegynder
09. september 2005 - 13:24 #2
Avatar billede jokkejensen Novice
09. september 2005 - 13:38 #3
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114757

Dette har jeg og er ret tilfreds.. nogenlunde det samme som  sevelsted anbefaler..

6x Hdd og 4 cd-rom drev,
Avatar billede sn2002 Nybegynder
09. september 2005 - 13:48 #5
Tak for alle forslagene, det sætter jeg pris på

Kan jeg få fremtidige forslag til at referere til varer som www.shg.dk ligger inde med - jeg skal have den monteret hos dem, så tingene skal kunne købes der (min fejl jeg ikke skrev det i mit spørgsmål - undskyld!).

Shg har ikke BX serien fra Chieftek - de kører kun med DX. Kan I anbefale dem? Fx den her: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=810771
Avatar billede sevelsted Nybegynder
09. september 2005 - 13:56 #6
Med mindre du skal bruge plads til mage harddisce, ville jeg vælge:

Chieftek
DX-01B-D-U-410 Dragon, Miditower Workstation, 20/24 pins ATX PSU, USB / Firewire Front, Black, 410W

Vare nr. 810771
Avatar billede sn2002 Nybegynder
09. september 2005 - 14:06 #7
sevelsted-> så vidt jeg kan se, er der ingen blæsere med til ovenstående kabinet - hvilken blæser og hvor mange vil du anbefale? Med en pris på 763 er der max 230 at købe blæsere for.

Ellers ser det dejligt stort ud inden i, det DX kabinet! Plads er godt!
Avatar billede sevelsted Nybegynder
09. september 2005 - 14:17 #8
1 x 120x120mm på bagsiden :
Vare nr. 830038
CaseFan Silent Tornado, 120x120mm Ceramic Fan, Black with Blue Light, 17-19 db

1 x 80x80mm på forsiden:
Vare nr. 830036
CaseFan Silent Breeze, 80x80mm Ceramic Fan, Crystal, 12-17 db

Det skulle være nok, ellers er der jo god plads i kabinettet...
Avatar billede sn2002 Nybegynder
09. september 2005 - 14:36 #9
Lige for at sikre, at det er det rigtige, jeg får fat i: Chieftek DX-01B-D-U-410 - det passer også sammen med Socket 939, ikke (det står nemlig ikke direkte i specifikationerne)?
Avatar billede sn2002 Nybegynder
09. september 2005 - 17:35 #10
Nogen, der kan svare på om Chieftek DX-01B-D-U-410 passer med socket 939 (Asus A8V Deluxe, K8T800Pro, S939)?
Avatar billede sn2002 Nybegynder
10. september 2005 - 11:40 #11
Nå, jeg har nu bestilt computeren, og håber, at det passer sammen det hele.

Hvis I, peet49 og jokkejensen, vil have del i pointene bedes I lægge et svar i løbet af lørdag - så deler jeg point ud i morgen.

Tak for hjælpen, allesammen