Avatar billede Jman Praktikant
08. september 2005 - 16:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på fileserver - ej heller printe

I dag har jeg sagt ok til 2 softwareopdateringer i mit OSX 10.3.9. Efter dette kan jeg ikke komme på vores filserver, jeg kan ikke brænde CD'ere, jeg kan ikke printe (selv om printerne stadig er der)
Kan man gøre noget for at afinstallere opdateringer - eller anden fejlsøgning ?

Når jeg eksempelvis klikker på min genvej til filserver, står maskinen bare med en badebold og kommer ikke videre før jeg afbryder "finder"
Avatar billede Jman Praktikant
08. september 2005 - 17:12 #1
Jeg har prøvet at oprette en ny bruger - og uden problemer.
Har desuden opdaget at det også gælder virtuel PC.. Noget kunne tyde på et problem med netværkspreferencer. Er der noget sted man kan slette præferencefiler eller lign som i gl. OS ??
Avatar billede egonspock Seniormester
10. september 2005 - 01:15 #2
Det skulle ikke være 10.3.9 server? Der var en del problemer med LDAP-serveren i forbindelse med en sikkerhedsopdatering.
Avatar billede Jman Praktikant
10. september 2005 - 06:56 #3
Nope. Men jeg løste problemet :o)
I disk-værktøj rettede jeg disk-rettighederne tilbage til standard og så virkede den igen..
Mærkeligt at en alm. automatisk opdatering kan gøre skal på rettighederne. Endnu mere irreterende at man ikke kan finde noget om det nogen steder.. Men løst er problemet og det er vel det vigtigste.