Avatar billede marui Nybegynder
08. september 2005 - 16:31 Der er 20 kommentarer

Spam i brevkassen

Hej eksperter,

Modtog idag et mystisk brev, som lå i min postkasse. Afsenderen var ganske enkelt "Aziz Al Sheriff", som kom fra Kuwait. Frimærket var vidst spansk!

Han starter med at skrive "Dear Olsen" hvilket er mit efternavn. Bagefter kommer han kort med hans livshistorie. Han skriver bl.a. at hans kone og 2 børn døde i en bilulykke. Det skal lige siges at hele brevet at formuleret flot på engelsk.

Han skriver også at han selv er syg, og at han derfor ikke har kræfter til at donere pengene til organisationer, som han ellers har gjordt før.

Han skriver nemlig at han altid har været gavmild, hvad angik penge. Og dem skulle han vidst have nok af.

Men han stoler ikke på at hans familie vil give pengene til hjælpeorganisationer m.m., så derfor har han kontaktet min familie. Han skriver så at han har en hemmelig konto på 20,000,000  dollar. Altså tyve millioner dollars. Han vil have at vi skal give dem videre til godtgørelse, og for det vil han ligge 10% af pengene til siden til min familie.

Han slutter af med "God be with you, regards" og så efterfulgt af en underskrift, som jeg ikke kan finde ud af om det er en lavet med kuglepen, eller om det bare er en kopi...

Nogen som kender til sådan et brev?
Er det bare fup?

/Marui
Avatar billede marui Nybegynder
08. september 2005 - 16:32 #1
Han skriver også sin mail, som han beder os kontakte ham på, når vi har besluttet os!
Avatar billede stigc Nybegynder
08. september 2005 - 16:33 #2
Hvad tror du selv? :)
Avatar billede marui Nybegynder
08. september 2005 - 16:34 #3
Har nu bare aldrig været ude for spam i brevkassen. Så derfor spørger jeg :)
Avatar billede marui Nybegynder
08. september 2005 - 16:35 #4
Og når han nu også tilføjer mit efternavn?!
Avatar billede stigc Nybegynder
08. september 2005 - 16:37 #5
Hvor skulle han skrive fra Kuwait til dig i Danmark? Hold dig langt væk.
Avatar billede pallas Nybegynder
08. september 2005 - 16:37 #6
Han har sikkert drænet en telefonbog og er kommet til O.
Efter min mening er det ligeså meget fusk som mails og telefonopringninger.
Det du skal kontakte ham om er sikkert, at du skal give dit bankkontonummer så han kan sætte pengene ind på den.
OG så er den ribbet på få minutter :-)
Avatar billede marui Nybegynder
08. september 2005 - 16:39 #7
Han kan jo ikke rippe min bankkonto ved at jeg giver ham mit kontonummer ?!

Han skal jo også bruger password m.m.
Avatar billede pallas Nybegynder
08. september 2005 - 16:40 #8
Password forlanger han sikkert også :-) Nu ved jeg jo - heldigvis - ikke hvordan de gøre det. Men i dagspressen har der da været en del sager fremme om emnet.
Avatar billede webt Nybegynder
08. september 2005 - 16:42 #9
Før eller siden vil du blive bedt om at give tilskud eller på anden måde komme i en situation hvor du mister penge,

Hvad enten det er post eller mail så går det under navnet Nigeria breve, som i bund og grund handler om at fortælle en person hvor heldig han/hun er og så i det lange løb skal man bare lige gøre det og det og det og det for at få pengene, utroligt mange sager omkring dette:
http://www.dr.dk/forbrug/rettigheder/FH/fupkampagne.htm#2
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=19294

Godt råd, hold dig væk fra det, riv det i stykker og brænd det af samtigid, eller måske bagefter

Mvh
Martin
Avatar billede marui Nybegynder
08. september 2005 - 16:44 #10
Okay, så tror jeg sgu' bare jeg sender ham mit kontonummer, og ser om der dumper 20 millioner dollars ind :)

Hvis der gjorde tror jeg sgu' nok at jeg ville få en opringning fra jyskebank, som ville høre hvorfra alle de penge var dumpet ind på min 12-17 konto :D
Avatar billede hansen2005 Nybegynder
08. september 2005 - 17:03 #11
hjælp .. jeg kan ikke oprette spørgsmål ! er det mig der er noget galt med ? eller min computer/skærm ? kan ikke se nogen knap med: opret spørgsmål !!
Avatar billede hansen2005 Nybegynder
08. september 2005 - 17:10 #12
Får beskeden:

Linje: 298
tegn: 52
fejl: strengkonstanten er uafsluttet
kode: 0

linje: 97
tegn: 3
fejl: et objekt var ventet
kode: 0
Avatar billede blanken Praktikant
08. september 2005 - 17:26 #13
Tjek lige denne

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/selvhjaelp/humbug-post/

og riv så det brev i stykker :) Enhver kan da finde dit efternavn i telefonbogen. Hvis man vil snydes så ...
Avatar billede pallas Nybegynder
08. september 2005 - 17:47 #14
hansen< øverst - blå bjælke - nr 4 fra venstre - opret spørgsmål
Avatar billede edvardj Novice
08. september 2005 - 21:49 #15
Du er DÆLME GODT NAIV hvis du tror på dette
HOLD DIG VÆK FRA DET !!!
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 22:03 #16
Nigeria-brevene har vi fået os mangen en sund latter over på dette forum !-)
Avatar billede marui Nybegynder
09. september 2005 - 07:22 #17
Selvfølgelig tror jeg da ikke på det. Sender bare mit kontonummer for at se hvilket svar jeg får tilbage. Ren og skær morsomhed :)
Avatar billede henrikgn Nybegynder
09. september 2005 - 16:47 #18
Send da et brev til ham... og vedlæg endelig dit kreditkort med pin og det hele.

Dumheden vil da ingen grænser nå! Folk der får flået penge pga. sådan et brev er selv ude om det!
Avatar billede marui Nybegynder
14. januar 2006 - 18:28 #19
Og hvorfor er dette spørgsmål ikke blevet lukket? :)

Ligger i lige et svar?
Avatar billede blanken Praktikant
15. januar 2006 - 00:35 #20
springer over