Avatar billede bad24 Nybegynder
08. september 2005 - 11:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

menu script ting?

Hejsa.
Jeg står og mangler et script eller noget, som jeg kan opdatere forskellige menu'er på siden med. Så jeg ikke behøver at ændre det på alle siderne.

Nogen der kender et eller andet der kan bruges?

- lars
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 11:26 #1
<ole>

Skal du bruge et script til at opdatere menuerne med - eller til at inkludere dem med?

/mvh
</bole>
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. september 2005 - 11:53 #2
Begge dele vil jeg mene. Da menuerne pt. kun er html. Havde været mere smart hvis det blev gemt i en mysql db :)
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
08. september 2005 - 13:11 #3
hvis du ikke har det store kendskab til php/mysql, vil jeg anbefale dig at bruge funktionen include();

så i din navigation laver du noget lign:

- menu.php -
<a href="index.php">forside</a><br>
<a href="kontakt.php">kontakt</a><br>
<a href="downloads.php">downloads</a><br>
<a href="links.php">links</a><br>

- index.php, kontakt.php, downloads.php, links.php -

der skriver du så bare;
<?
include("menu.php");
?>

så skal du kun ændre i menu.php, når du skal ændre din menu :-)
- håber det var til at forstå
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. september 2005 - 13:44 #4
Kender godt til include.
Havde bare håbet lidt man kunne gøre noget andet end at bruge include
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 13:52 #5
Det handler ikke om, hvad 'man' kan gøre, men hvad 'du' kan gøre  ;o)

Har du ikke det store kendskab til PHP/MySQL, er det nok den bedste løsning for dig ... og så kan du jo altid forbedre dine kundskaber, så du kan overskue et større projekt  :)
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. september 2005 - 20:47 #6
Det virker helt fint med include :)
smid et svar
Avatar billede pr1nsen Nybegynder
08. september 2005 - 21:32 #7
her :-)

hvis der opstår andre problemer, så skyd af
Avatar billede bad24 Nybegynder
08. september 2005 - 21:44 #8
tvivler meget på jeg løber ind i nogen problemer med include :p Men ellers ved jeg da hvor jeg kan spørge hehe :)