Avatar billede michael_f Nybegynder
08. september 2005 - 09:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskriv tekst til skærm

Jeg ville gerne høre hvordan man udskriver en tekststreng til skærmen? Hvor angives parametre som tekststørrelse, font, farve o.a?
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
08. september 2005 - 23:12 #1
Skal den skrives i en label eller i en picturebox ?

Du kan så vidt jeg ved ikke "bare" udskrive til skærm på samme måde som du skriver til en printer.

Hvis du skriver til en picturebox er det f.eks. :

picture1.fontname = "verdana"
picture1.fontsize = 12

osv...
Avatar billede michael_f Nybegynder
09. september 2005 - 08:17 #2
Hej

Jo man kan godt udskrive til skærmen direkte. Det gøres med kommandoen:

Selection.TypeText text:="TEXT"

Men dette virker kun i Word. Når jeg forsøger at kode i VBA i Outlook 2003 får jeg denne fejl: run-time error 424 object required.

Hvordan går jeg det til at virke i Outlook 2003?
Avatar billede martin_moth Mester
12. september 2005 - 13:02 #3
michael_f: Hvordan skulle vi gætte, at du taler om VBA (til word) ;o)

Hvad mener du med at skrive til skærmen?

Løser en msgbox dit problem?
Avatar billede michael_f Nybegynder
13. september 2005 - 14:28 #4
Sorry min fejl :)

Men problemet er blevet løst ved brug af AutoText funktionen i Word.
Avatar billede michael_f Nybegynder
13. september 2005 - 14:28 #5
Svar Martin_moth og du får point
Avatar billede martin_moth Mester
13. september 2005 - 14:30 #6
Behold du dem bare - mig bekendt har jeg ikke hjulpet til at besvare spørgsmålet
Avatar billede michael_f Nybegynder
14. september 2005 - 15:25 #7
te