Avatar billede cham Nybegynder
07. september 2005 - 21:05 Der er 1 kommentar

Jura og hosting

Hej

Hvis man nu sponsorer noget serverplads, som privat, til nogen som streamer noget shoutcast radio er det så ulovligt for mig hvis dem som streamer ikke har betalt div. afgifter? eller falder det altid tilbage til dem som streamer?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. september 2005 - 23:29 #1
Ja og Nej. Hvis du spørger på den måde har du måske mistanke il ulovlighed og skal derfor stoppe udsendelsen. Men ellers ja.
Du kan forlange at se en underskrevet aftale fra Koda hvor følgende passus bl.a er.

6 Internetadresse

6.1 Tilladelsen giver Udbyderen ret til at stille musikværker til rådighed i Radioprogrammer på Internet, som aktiveres fra følgende af Udbyderens domænenavne/Internetadresser (URL) http://[Website]

6.2 Domænenavnet i henhold til pkt. 6.1 er den Internetadresse, hvorigennem Udbyderen tilgængeliggør Radioprogrammet, hvorfra Internet-brugere typisk vil iværksætte afviklingen af Udbyderens Radioprogrammer. Hvis Udbyderen ikke er registrant af det domænenavn, hvorigennem Radioprogrammet tilgængeliggøres, er Udbyderen forpligtet til at meddele dette til KODA/NCB.

6.3 Udbyderen erklærer at have benævnt samtlige Internetadresser, hvorfra Udbyderen stiller musikværker til rådighed. En hvilken som helst ændring, hvorfra Udbyderen stiller musikværker til rådighed, skal meddeles KODA/NCB.