Avatar billede maddesen Nybegynder
07. september 2005 - 20:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

gpu-fsb

halløj "eksperten"

jeg har lige købt et nyt grafikkort, sapphire ati radeon 9600 pro atlantis, nu sidder jeg så inde i bios'en, og skal fortælle den hvor hurtig en fsb den skal køre med på det nye kort... jeg ved ikke hvor høj den skal være og der er ingen informationer på kassen til kortet, så jeg vil høre om i kunne give mig lidt vejledning... det højeste jeg kan sætte den til er 200 mhz er det for meget?

Mvh. Anders L. Madsen
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2005 - 20:29 #1
Jeg tror du blander tingene sammen. FSB regulerer CPU hastigheden IKKE grafikkortet. Medmindre det er grafikkortets BIOS du er inde i. Men det tyder det ikke på når 200Mhz er maksimum.

Du overclocker grafikkortet med software fra Windows, f.eks. med Radclocker eller ATI tool.
Avatar billede maddesen Nybegynder
07. september 2005 - 20:32 #2
Okay... jamen jeg synes også at FSB er noget der hører sammen med CPU, men når jeg er inde i grafik-settings eller hvad det nu hedder, hvor man skal fortælle den hvor stort ram-lager der er på kortet, da står der FSB nedenunder... og FSB til CPU den indstiller jeg et andet sted... den kan komme helt op på 400 så det er jo ikke den...
Avatar billede zonqui Nybegynder
06. oktober 2005 - 15:56 #3
For at ændre hastigheden på dit grafikkort, kan du bruge flere forskellige programmer. Bl.a. Radlinker.

I Radlinker har du mulighed for at ændre hastigheden på kernen og på rammene.
Fx har jeg et X800XT PE. Det kører standard 520Mhz på kernen og 560 på rammmene. Altså har jeg mulighed for at hæve fra 520mhz og fra 560mhz.

Mvh Morten