Avatar billede helo Nybegynder
07. september 2005 - 17:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Få 2003-server til at hente tid fra en XP

Hej..

Jeg vil gerne have min domain controller til at synkronisere sin tid mod en xp workstation, som også er medlem af domænet. XP'en henter sin tid fra en gps modtager, som er tilsluttet en usb-port. Det er ikke fysisk muligt at tilslutte gps'en til 2003-serveren - for det ville jo løse alle problemer :-) Er der en mulighed for at få ovenstående til at lykkedes?

Henrik
Avatar billede karser Nybegynder
07. september 2005 - 18:34 #1
Det burde være muligt (er dog ikke sikker) at opsætte din server til at hente tiden hos din XP...

Prøv med følgende kommando:

net time \\<server-navn> /SETSNTP:<tidserver-FQDN>

Erstat <server-navn> med NETBIOS-navnet på din server
Erstat <tidserver-FQDN> med DNS Navnet på din XP maskine.
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 18:35 #2
hvorfor er det ikke præcist nok at din server synkroniserer op imod en kendt NTP server ?
Avatar billede leif Seniormester
07. september 2005 - 18:35 #3
Hvad med at bruge time.nist.gov ?
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2005 - 19:10 #4
Jeg vil forslå at du læser disse 2 artikler nøje.
http://support.microsoft.com/kb/314054/
http://support.microsoft.com/kb/816042/

:-)
Avatar billede helo Nybegynder
07. september 2005 - 21:05 #5
Der er ikke internet-adgang fra det pågældende lan. Derfor er det ikke muligt at synkronisere mod time.nist.gov eller en anden ntp server..
Har forsøgt mig med net time \\server-navn osv.. Det går fint lige indtil xp'en, som jo er medlem af domænet, synkroniserer mod domain controlleren. Når domain controlleren opdager, at dens tidsserver synker mod den går det galt!
Måske ligger løsningen i at få XP'en til IKKE at synkronisere mod domain controlleren. Er det muligt ?
Avatar billede karser Nybegynder
07. september 2005 - 22:50 #6
Du kan deaktivere NTP klienten på XP maskinen gennem GPO.

Kør GPEDIT.MSC

Navigér ned til:
Computerconfiguration > Administrative skabeloner > System > Tjenesten Windows-tid > Aktivér Windows NTP-Client.

Deaktiver denne indstilling...

Genstart maskinen!
Avatar billede helo Nybegynder
08. september 2005 - 15:20 #7
Jeps.. Det var løsningen. Tak for det.
Avatar billede karser Nybegynder
08. september 2005 - 20:13 #8
Det var da pænt af dig, selv at snuppe point for det!?! *gg*
Avatar billede screem_brille Novice
08. september 2005 - 20:35 #9
karser sådan er detjo med mange, hvorfor skal de dog give dem som hjalp dem point når man kan beholde dem selv ? *G*
Avatar billede helo Nybegynder
08. september 2005 - 21:29 #10
Det er en fejl. Har ledt med lys og lygte for at kunne trække mine points tilbage. Er det muligt ?
Avatar billede karser Nybegynder
08. september 2005 - 22:03 #11
Og det havde jeg da også regnet med at det var! ;o)

Man kan ikke trække point tilbage...

Du skal oprette et nyt spørgsmål, og kalde det eks. "Point for http://www.eksperten.dk/spm/646197" eller lign.
Avatar billede helo Nybegynder
10. september 2005 - 09:56 #12
Hej Karser

Under 'Eksperten - generelt' er der nu oprettet et spørgsmål med din foreslåede titel - så nu er der en god chance for, at du kan få dine point :-)
Avatar billede kenp Novice
10. september 2005 - 10:19 #13
karser du skal hente point her.... http://www.eksperten.dk/spm/646851