Avatar billede johncleese Nybegynder
07. september 2005 - 12:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bærbar pc der skal køre på ups !

Hej Jeg har lige et spørgsmål
Hvad skal man gøre hvis man har en bærbar der skal kunne holde støm i meget langt tid.. er der nogen der ved hvor man kan få ups til bærbar computer?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 12:05 #1
Hvad er meget lang tid?
Avatar billede ph1 Nybegynder
07. september 2005 - 12:15 #2
toshibas r200 holder op til 9 timer (ifølge spec sheets) med et højkapacitets batteri, den er enormt læækker, elelrs er der ibooken, den har jeg selv, og den har ca 25% batteri tilbage efter en hel dag (8-15), du kan få et ekstra eksternt batteri der kan kører med stort set alle maaskioner, du kan finde mere info her:
http://www.batterier.dk/
under bærbar batterierr er der en separat kategori med eksterne batterier, med en ultraportable giver det store batteri mellem 10 og 20 timers ekstra brug
Avatar billede ph1 Nybegynder
07. september 2005 - 12:16 #3
ups, skulle have været et svar, ps. eksterne batterier er lidt af en ekstra investering, de ligger mellem 1000 og 1500, alt afhængig af kapacitet
Avatar billede screem_brille Novice
07. september 2005 - 12:16 #4
en ups er egenligt ligeglad med om det er det ene eller det andet du sætter efter den, så hvilken som helst burde du kunne bruge
Avatar billede johncleese Nybegynder
07. september 2005 - 12:25 #5
Det er en bærbar pc der skal kører i mindst 8-10 timer hverdag.
Og det gør ikke noget den er tilsluttet en ups for den skal kører på en rullevogn og der er lige plads til en ups. bare upsen kan nå at lade op natten over.
MEn den ups den brugte før er noget crap! så jeg vil egentlig gerne vide om der findes nogen i go kvalitet. Jeg har hørt man kan bruge et motorcykel batteri.kan man det?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 12:34 #6
Jeg tænkte selv på et bilbatteri og så en 12volt til 220volt omformer, som mange sejlere bruger for lade deres Notebook når de er ude at sejle. Batteriet lader du lige så stille op om natten om nøvendigt.
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 13:09 #7
Takker og bukker :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2005 - 20:34 #8
Ok...
Hvor mange watt bruger din bærbare ved fuld belastning?
Det skal vi vide for at finde den rette ups.